Nenumaratele tamponari usoare din aglomeratia marilor orase ar putea fi rezolvate la “mica intelegere” de catre soferi, daca legea nu ar impune constatarea Politiei. Ca sa fie despagubiti de asigurator pentru farul spart sau caroseria usor zgariata, acestia trebuie sa astepte insa ore in sir formalitati pe care le-ar putea indeplini si singuri

Orice sofer care a iesit cu masina din tara, incheind asigurarea Carte Verde (echivalentul politei RCA, dar cu valabilitate internationala), stie ca dincolo de granita accidentele la care nu exista victime umane pot fi rezolvate fara a implica Politia. Odata cu polita Carte Verde, societatea de asigurari ii inmaneaza si un formular "galben-albastru", pentru constatarea amiabila a accidentului. Valabil peste tot in Uniunea Europeana, acesta va exista, intr-o varianta cu continut identic, dar intr-o alta limba, si in posesia oricarui conducator auto cu care s-ar putea tampona.

Implicati intr-un accident usor, soferilor nu le ramane decat sa completeze, de comun acord, atat pe formularul propriu, cat si pe al celuilalt, datele personale, informatii despre masina si asigurare, circumstantele producerii accidentului si sa deseneze simplificat modul si locul in care acesta s-a produs. Odata semnate, formularele sunt duse de catre fiecare sofer la un service auto, iar acesta va deconta la asigurator costul reparatiilor. Politia nu are ce cauta in tot acest demers decat daca intre cele doua parti exista neintelegeri majore cu privire la modul de producere a accidentului.

La intoarcerea in tara, lucrurile se schimba. Cea mai simpla tamponare poate insemna, pentru soferii implicati, mai multa alergatura si timp pierdut decat merita despagubirea asteptata de la asiguratorul RCA. Inainte de a merge la service si la compania de asigurari, soferii trebuie sa ajunga, pentru constatare, la Politie. Cele peste 22.000 de tamponari usoare, care au avut loc numai in primele cinci luni in Capitala, explica in mare parte cozile interminabile din sediile Politiei Rutiere. Numarul acestora este de trei ori mai mare decat cel al accidentelor grave din toata tara, pe parcursul unui an intreg.

Cozile la Politie, pentru un demers pur formal, au pretul lor. In afara timpului pierdut si a eventualelor "atentii" care pot scurta asteptarea, soferii ghinionisti stiu ca risca si amenzi sau chiar pierderea permisului daca trebuie sa marturiseasca neacordarea unei prioritati sau nerespectarea unei alte reguli de circulatie, in momentul producerii accidentului usor, de care Politia nu ar afla altfel niciodata.

Capital

Sursa: Capital



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.