Visul automobilistilor de a circula pe autostrada pina in statiunile de pe Valea Prahovei si, mai departe, pina la Brasov, este pe cale de a se implini.
Daca anul trecut nu s-a facut nimic in aceasta directie, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, invocand nevoia de a rezilia intelegerile de parteneriat cu cele patru firme angajate de precedentul Guvern, acum acesta sustine ca autostrazii i se acorda atentia necesara inca din luna ianuarie a acestui an, cind au fost lansate public documentelor proiectului.
DN1 va deveni drum local
Potrivit promisiunilor facute de ministru, cu incepere din 2008 se va putea circula pe anumite portiuni ale autostrazii, iar aceasta va fi definitivata pana in anul 2010. Autostrada nu va avea portiuni comune cu actualul DN1, iar intrarea ei in exploatare va face ca drumul national - principala ruta de deplasare spre Valea Prahovei - sa fie folosit cu precadere pentru traficul local intre Bucuresti, Tincabesti, Snagov si, respectiv, pentru cel local, pe Valea Prahovei.
Vor fi cumparate terenuri de 200 de milioane de euro
Incepind din vara acestui an vor demara exproprierile de terenuri pe traseu, cu precadere pentru portiunea Moara Vlasiei - Ploiesti, care va fi realizata prima. In total, statul va despagubi 3.500 de proprietari, ale caror terenuri insumeaza 1.000 de hectare. Pe de alta parte, tot incepind din acest an, Romtelecom, Electrica, Distrigaz isi vor muta, la solicitarea statului, retelele telefonice si pe cele de distributie a utilitatilor.
Cea mai mica pondere a terenurilor private - aproximativ 30% - este inregistrata intre Moara Vlasiei si Ploiesti, in timp ce pe restul tronsoanelor procentajul proprietatilor private este mult mai mare, respectiv 80%. Pentru achizitia pamintului necesar, statul va trebui sa plateasca aproximativ 200 de milioane de euro, luind in calcul un pret mediu de 20 de euro/mp. Autostrada va avea doua benzi pe sens, cu banda de refugiu, o lungime de 173 km si va fi proiectata pentru o viteza de 120 km/ora. Vor fi realizate 156 de poduri si pasaje, precum si opt tuneluri, a caror lungine insumata va fi de trei kilometri. Studiul de fezabilitate va fi definitivat la mijlocul acestei luni, urmind ca pe baza lui sa fie organizate in vara licitatiile pentru alegerea proiectantului si a constructorului.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
BNS atenționează că românii vor fi mai expuși în fața abuzurilor dacă BNR...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Sancțiunile pentru e-Factura se vor aplica din 1 iunie 2024
Sursa: futurebanking.ro