Romanii au la indemana o noua "arma" prin care pot sa verifice daca un produs cumparat de pe piata este sau nu original.

"Din iunie, romanii vor putea verifica autenticitatea produsului pe care l-au cumparat printr-un simplu mesaj SMS de pe telefonul mobil, dupa marcajul de securizare tip holograma aplicat", a declarat Sorin Mierlea, presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Produselor si Serviciilor (ANPCPPS).

De la 1 iunie 2006 va incepe Campania nationala de promovare a drepturilor consumatorilor romani, derulata de ANPCPPS in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Combaterea Contrafacerilor (ARCC). La ora actuala, peste 200 de firme, institutii si organizatii din Romania folosesc marcajul Pro-Q, aplicat sub forma unei holograme personalizate pe produsele originale vandute pe piata, prin programul special de protejare a consumatorilor "Punctul Verde - Pro-Q".

Consumatorii pot gasi marcajul Pro-Q aplicat pe o gama larga de produse, ambalaje, documente, etichete pentru articole electronice, de imbracaminte-incaltaminte, alcool, pachete de programe informatice, compact discuri, ceasuri, articole sportive, medicamente, dar si pe documente autentificate la notar sau diferite acte care necesita personalizarea si certificarea.

Pana la demararea campaniei, a fost initiat un program de sesizari si reclamatii on-line, la adresa reclamatii@protectia-consumatorilor.ro, prin care consumatorii pot sa formuleze orice fel de plangeri legate de produsele contrafacute.

Sursa: Click.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.