Porsche Romania, importatorul general al producatorului auto Audi, a lansat ieri primul autovehicul de teren al marcii germane, numit Q7, care va concura indeosebi cu modelele BMW X5, Mercedes clasa M, dar si Volvo XC90. Preturile modelului variaza, in functie de versiune, intre 56.336 de euro si 72.656 euro, cu taxe incluse.

Audi Q7 redefineste standardele in clasa modelelor din segmentul SUV. Audi Q7 imbina perfect sportivitatea si versatilitatea, tehnologia avansata si luxul suprem al unei limuzine premium. Pe sosea Audi Q7 exceleaza prin performantele sportive si dinamism; in off-road, tractiunea si motorizarile sale sunt absolut impresionante. Audi Q7 este definitia unui SUV performant fiind creat de insusi creatorul tehnologiei 'quattro>>.

Designul este prima marturie a caracterului deosebit al lui Audi Q7. Linia fluenta si clara a plafonului si linia laterala cu umerii proeminenti, impreuna cu suprafata plana a geamurilor laterale inguste reflecta dinamismul caracteristic marcii. Partea frontala lunga si spatele masiv dar cu un montant desenat dinamic amintesc de designul unui coupe. Alte elemente caracteristice pentru designul Audi sunt linia laterala dinamica si umerii laterali proeminenti. Optiunea de caroserie vopsita in doua culori - Argintiu mat si Gri Platinum, mat creaza un aspect unic, deosebit de elegant pentru Q7. Sunt disponibile 11 culori diferite pentru culoarea caroseriei.

Designul caroseriei

Audi Q7 masoara 5,086 millimetri in lungime si are un ampatament de 3,002 mm. Aceste dimensiuni il claseaza in fata celorlaltor SUV-uri. O latime de 1,983 mm si o inaltime de 1,737 mm ofera un spatiu interior impresionant pentru pasageri. In acelasi timp, interiorul ofera o noua dimensiune a versatilitatii : in Audi Q7 sunt disponibile nu mai putin de 28 de configuratii pentru scaune si portbagaj.

Pana la sapte persoane pot lua loc in interiorul echipat cu doua randuri de scaune posterioare. Scaunele pasagerilor din randul al doilea pot fi ajustate individual in plan logitudinal ; aici pasagerii se vor bucura de cel mai mare spatiu din aceasta clasa. Ambele randuri de scaune (al doilea si al treilea) se pot rabata in podea perfect plan, pentru a permite obtinerea unei suprafete de incarcare de 2.035 litri fara a fi nevoie ca scaunele sa fie scoase. Cand se opteaza pentru configuratia cu cinci locuri, portbagajul lui Q7 ofera un spatiu de depozitare de 775 litri, cea mai mare din clasa.

Gama de motorizari

La lansare, Audi Q7 va fi disponobil cu doua motorizari extrem de performante: noua motorizare V8, de 4.2 litri FSI, cu injectie directa de benzina, care dezvolta o putere maxima de 257 kW (350 CP) si atinge un cuplu maxim de 440 Nm, disponibil in totalitate la 3500 rpm.

Motorizarea diesel 3.0 TDI utilizeaza un sistem de injectie common-rail de cea mai noua generatie, cu injectoare piezo-electrice. In acest fel el ofera un echilibru perfect intre performanta inalta a celor 171 kW (233 CP) si cuplul impresionant de 500 Nm - disponibil de la doar 1750 rpm - cu un rafinament exclusiv si o economie de combustibil apreciabila.

La fel de nou este si propulsorul de 3,6 litri FSI, cu o configuratie V6 si injectie directa de benzina FSI, care dezvolta 206kW/280 CP si un cuplu maxim de 360 Nm, disponibil in totalitate constant, pe plaja de turatie dintre 2500 si 5000 rpm. Acest motor va putea fi comandat sub capota noului Audi Q7 incepand din a doua jumatate a acestui an. Pentru toate cele trei motorizari, Audi pune la dispozitie in standard o transmisie automata cu sase rapoarte, cu posibilitatea schimbarii secventiale a treptelor.

Era logic ca cea mai noua creatie Audi, SUV-ul Q7 sa fie echipat cu transmisia integrala permanenta ' quattro >>. Diferentialul central al acestui sistem transmite puterea catre toate cele patru rotI - atat pe sosea cat si in afara acesteia. Datorita posibilitatii de a transmite cuplul instantaneu catre cele doua puntI, tehnologia quattro ofera tractiune maxima si o stabilitate de invidiat - doua caracteristici elementare pentru o dinamica de exceptie si o siguranta la rulare impresionanta. Acest concept de propulsie si-a dovedit calitatile timp de 25 de ani; peste doua milioane de modele Audi au parasit liniile de productie fiind echipate cu aceasta tehnologie. In acelasi timp, numeroasele victorii obtinute pe circuitele din intreaga lume si in raliuri sunt marturia suprema a superioritatii acestui sistem.

Precum Audi RS4 si S8, Audi Q7 foloseste ultima generatie a sistemului de tractiune integrala Audi, cu diferential central auto-blocant si distributie asimetrica/dinamica a cuplului motor. Standard, cuplul motor este transmis catre cele doua punti in proportie 40:60 fata:spate. Acest sistem, impreuna cu o distributie optima a greutatii pe cele doua punti, ofera impreuna un comportament sportiv, o agilitate sporita si o precizie superioara a manevrabilitatii si a directiei care ramane, datorita sistemului quattro, neinfluentata de cuplul motor.
Suspensie

Trenul de rulare al noului Audi Q7 exceleaza prin configuratia sa sofisticata si prin calitatiile excelente la toate capitolele. Toate cele patru roti ale lui Q7 beneficiaza de suspensie independenta cu doua brate. Multe din componentele trenului de rulare sunt realizate din aluminiu. Arcurile din otel si amortizoarele hidraulice duble au fost proiectate pentru o conducere sportiva dar si confortabila, in acelasi timp, in off-road. Pozitionarea inedita a arcurilor si amortizoarelor spate a ajutat la reducerea inaltimii totale si la crearea unui spatiu mai mare in spate.

Audi Q7 vine echipat standard cu anvelope 255/55 si jante din aliaj usor cu diametru de 18 inch, atat pentru versiunea V6, cat si pentru V8, de 4.2 litri. Toate versiunile SUV-ului Audi pot fi echipate optional cu jante din aliaj usor cu diametrul de 19 sau 20 de inch.

Programul electronic de asistare a stabilitatii, ESP include numeroase functii noi. Una dintre acestea este "Hill Descent Assist" - asistenta la coborarea pantelor - o functie creata special pentru deplasarile in off-road, care optimizeaza simtitor capacitatea de franare a masinii si tractiunea in special pe suprafetele care ridica probleme de aderenta. Nu trebuie uitat insa si sistemul "Trailer Stabilisation" care vegheaza asupra stabilitatii rulotei - daca Q7 tracteaza o remorca de orice fel. Acest sistem vine sa echipeze Q7 standard daca masina este comandata cu carlig de remorcare. Prin actiune directa asupra franelor rulotei si ale masinii, 'Trailer Stabilisation>> corecteaza miscarile remorcii ce pot deveni periculoase.

Optional, pentru Q7 este oferita o suspensie adaptabila pe aer. Combinatia dintre o suspensie pneumatica si amortizoarele controlate electronic reprezinta o solutie perfecta pentru o tinuta de drum confortabila si o manevrabilitate sportiva indiferent de situatie. Sistemul ce monitorizeaza ruliul masinii reduce acest fenomen la minimum cu ajutorul controlului asupra suspensiei pneumatice.

Cand masina vine echipata cu suspensia pneumatica, garda la sol este variabila intre anumite valori: minim 180 milimetri si pana la 240 mm in modul cel mai ridicat. Modul off-road cu o garda la sol apreciabila de 205 mm si caracteristici speciale pentru amortizoare permit rularea fara probleme in afara drumurilor asfaltate.

Suspensia pneumatica aduce si avantaje ergonomice. Partea din spate a masinii poate fi coborata pentru a se facilita incarcarea obiectelor voluminoase si grele.

Utilizare sisteme de asistenta

Componetele high-tech ale noului Audi Q7 nu se refera doar la trenul de rulare si suspensie - ele sunt oferite si la nivelul comenzilor.
Audi Q7 vine echipat standard cu inovatoarea centrala de comanda MMI - laudata intens in echiparea lui A6 si a lui A8. Optional, centrala MMI poate fi upgradata pe doua nivele pentru a include numeroase alte functii.

Optional sunt disponibile numeroase sisteme de confort si siguranta lansate in premiera in productia de serie. Printre acestea se regasesc sistemul de atentionare la depasirea benzii de mers fara semnalizare, sistem care utilizeaza tehnologia radar, sistemul de asistenta la parcare cu ghidare acustica si vizuala cu ajutorul unei camere de luat vederi amplasata in spate si ultima generatie a sistemului de cruise-control cu radar, capabil sa incetineasca si chiar sa opreasca pe loc, complet automat Q7, daca este necesar.

Livrarile primelor exemplare Audi Q7 vor incepe in 12 aprilie 2006. Pretul de baza pentru Audi Q7 3.0 TDI in Romania este de 44.412 euro, CIP; pretul de baza pentru Audi Q7 4.2 FSI este de 56.112 euro CIP.

La o privire: Audi Q7

- Caroserie
- Design exterior si interior dinamic dar si foarte elegant in acelasi timp
- Dimensiuni: L 5.09 m, l 1.98 m, i 1.74 m, ampatament 3.00 m
- Spatiu foarte mare si lux pentru toti pasagerii.
- Cinci, sase sau sapte scaune disponibile
- Volumul portbagajului poate atinge 2.035 litri, podeaua portbagajului dubla

- Motorizari
- 4.2 V8 FSI ce dezvolta 257 kW (350 CP), 440 Nm la 3,500 rpm
- 3.6 V6 FSI ce dezvolta 206 kW (280 CP), 360 Nm de la 2,500 la 5,000 rpm (incepand cu a doua jumatate a anului 2006)
- 3.0 V6 TDI ce dezvolta 171 kW (233 CP), 500 Nm la 1,750 rpm

- Tren de rulare/transmisie
- Cutie de viteze Tiptronic cu sase rapoarte, Transmisie integrala quattro cu variatie asimetrica/dinamica a cuplului motor.
- Suspensie
- Tren de rulare Audi dinamic cu suspensie independenta cu brat dublu cu roti din aliaj usor cu diametru intre 18 si 20 inch
- Optional: Suspensie pneumatica adaptiva cu garda la sol reglabila si sistem de asistare a ruliului.
- Directie cu asistare variabila in functie de viteza servotronic.

- Echipament
- Standard: Multi Media Interface: MMI basic
- Standard: climatizare de lux
- Optional: xenon plus si faruri adaptive
- Optional: plafon din sticla panoramic cu sistem de deschidere "open sky"
- Optional: sistem de acces in masina si pornire fara cheie advanced key
- Optional: sistem de atentionare la schimbarea benzii fara semnalizare Audi side assist
- Optional: sistem cruise-control cu radar adaptive cruise control


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.