De-a lungul celor trei zile libere cu voie de la stat, publicul roman nu s-a lasat cuprins de atmosfera tele-sarbatorilor. Prin urmare, filmele cu "Craciun" in coada s-au bucurat doar de atentia copiilor, iar felia groasa de audienta a revenit acelorasi emisiuni care au punctat in intregul 2005.

Surprizele Andreei Marin, glumele deocheate ale Vacantei Mari si cele mai incheiate la pantaloni ale Divertisilor sint, cu o medie de peste 1,3 milioane de telespectatori, marii cistigatori ai unei perioade in care toate posturile au incercat sa marcheze cu programe cu audienta incorporata.

Capcana pentru Mos Craciun

Nici in acest an, Nasterea Domnului nu a avut rating. "Asteptindu-l pe Craciun", "Draga mosule", "Cine este Mos Craciun?", "Solstitiu: O poveste de Craciun", "Vine, vine Mos Craciun!", "Omul care a salvat Mos Craciunul!", "Poveste de Craciun!" sint citeva dintre filmele uzinei hollywoodiene de sarbatori prin care televiziunile au vrut sa speculeze nostalgia asteptarii Mosului. Cum romanii sint mai atasati de caltabosi decit de Mos, titlurile nu au inregistrat cifre demne de luat in seama. In schimb, laicul "Masca lui Zorro", difuzat pe PRO TV si la care s-au uitat, luni, in jur de 1,7 milioane de telespectatori, a dat la fund "Croaziera pe oceanul spaimei", filmul care inregistrase cea mai mare audienta din 2005 pina la aceasta data.

Invinsii sint invingatori

In seara de Ajun, ultima aparitie la TVR, cel putin in acest sezon, a Andreei Marin s-a dovedit mai captivanta decit programele cu care contracarasera concurentii privati: serialul "La Bloc" si filmul "Doctor Dolittle 2", programate in acelasi interval orar de PRO TV, sau "Animat Planet", "Gogomanii" si "Ace Ventura: detectivul lu’ peste", armele Antenei 1. In schimb, prima zi de Craciun le-a apartinut in intregime celor doua posturi comerciale.

Cele mai multe telecomenzi au ales oferta PRO TV din timpul diminetii, filmul de animatie "Shrek" stringind 6,5 puncte de rating. Incepind insa cu orele dupa-amiezii de duminica, nu se poate trage clar linia de delimitare a primelor doua locuri de pe podiumul audientelor. In acest sens, cele doua televiziuni au ales sa comunice datele pe tipuri diferite de public, in functie de cifra care le era favorabila. De exemplu, Antena 1 se lauda cu captarea a 700.000 de perechi de ochi timp de cinci ore, cit a durat "Duminica in familie", facind referire la publicul "all urban" - toti telespectatorii din mediul urban.

In acelasi timp, PRO TV declara ca editia speciala a serialului "La Bloc", difuzata spre finalul aceluiasi interval, ar fi avut un public cu aproape 200.000 mai mare decit cel al emisiunii Mihaelei Radulescu. De aceasta data, insa, luat in considerare este publicul "comercial" - telespectatorii din mediul urban cu virste cuprinse intre 18 si 49 de ani.

Craciunul generatiei fara casa

"Mos Craciun e ca femeile. Ii place sa se lase asteptat." "Mos Craciun e beat mort." "Mos Craciun e batrin si are nevoie de baie" - extrase din gindirea locuitorilor de "La Bloc". Pentru romanii care au aglomerat saptamina trecuta Vama Nadlac, pe TVR s-a dansat pe melodia Luminitei Anghel: "Mos Craciun sa ai trai cu gindul ca astazi ai tranzitia ti-a venit de haaaac si acum esti saraaac. Tooot mai muuuult Mos Craciun la cules de capsuni. Mosi Craciuni spre o tara cu mult soare pornesc si se tooopesc!"

Singe, cu rosu de la Mosu’

Stirile cele mai grave, in timpul Ajunului, s-au fixat pe cozile inimaginabile din supermarketuri. Pentru originalitate, PRO TV a ales sa trateze, cu ocazia sfintei sarbatori, chestiuni mai serioase, de tipul "O gospodina a sarit in aer de Craciun". La Constanta, a fost filmata cu camera ascunsa mama presedintelui Basescu, care nu stia unde e fiul ei. Nu a lipsit impuscarea in cap a unui porc apartinind unui senator, conform normelor europene. Nu e de mirare, singura stire nu a apartinut PRO TV-ului: ministrul Agriculturii si Padurilor - Flutur - si-a impodobit un brad de plastic.

Cu Mosu’ in economia de piata

Publicitatea a prezentat happy-enduri. De la "Sarbatori fericite cu Whiskas" cu o pisica bucurindu-se de aventura sa in zapada, trecind spre Mos Craciun care accidenteaza o masina si se pricopseste cu o asigurare, continuind cu preaplutirea de oameni-reni prin cer a Connexului si fireasca scrisoare catre Mos Craciun de la Orange. Finalul a apartinut festivalului de rigiituri prilejuit de Timisoreana.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.