Chiar daca in perioada februarie – decembrie 2011 a scazut procentul celor care declara ca sunt afectati de criza in mare si foarte mare masura, de la 53,2% in februarie 2011, la 42,8% in decembrie 2011, studiul arata faptul ca, la nivel perceptiv, criza este prezenta in continuare in vietile romanilor.
Efectele pe care criza economica le-a avut asupra familiilor respondentilor (este avuta in vedere familia extinsa) se refera la:
• cresterea preturilor (59,0%);
• reducerea salariului sau a castigurilor salariale (47,9%);
• pierderea locului de munca (18,6%);
• cresterea ratelor la credite datorita devalorizarii leului (15%);
• pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%).
Ca urmare a acestor efecte percepute, nu poate fi de mirare ca 72,2% dintre romani si-au redus in 2011 consumul sau au apelat la produse mai ieftine (46,3% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica; 10,0% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate; 15,9% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica).
Nu trebuie omis faptul totusi ca procentul celor care declara ca nu si-au modificat comportamentul de consumator a ramas relativ neschimbat in 2011 (22,5% comparativ cu 22,8% in 2011).
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tragedie șocantă în showbiz. Celebrele gemene Kessler au murit mână în mână,...
Sursa: garbo.ro
-
Cătălin Constantinescu, creatorul robotului RACC care salvează vieți
Sursa: kudika.ro