Hartuirea si abuzul pe internet sunt cele mai intalnite probleme online in Romania, potrivit raportului de activitate al liniei de consiliere Helpline, lansat de Salvati Copiii Romania.

Salvati Copiii Romania a lansat raportul de activitate al liniei de consiliere Helpline, componenta a programului Sigur.info de promovare a sigurantei copiilor pe internet. Helpline-ul se adreseaza celor care au intampinat probleme pe internet si poate fi accesat prin intermediul paginii web www.sigur.info/helpline, reprezentand un serviciu gratuit de informare si consiliere privind utilizarea in siguranta a internetului de catre copii.

Pe parcursul celor doi ani de functionare a Helpline-ului au fost primite peste 650 de apeluri si sesizari atat din partea copiilor, cat si a adultilor. Problemele semnalate cel mai frecvent sunt: hartuirea si intimidarea pe internet - cyberbullying (218), instrainarea datelor personale (149), cazuri de frauda si/sau spam (35), pornografie/continut ilegal (24) si santaj (20).

Media de varsta a apelantilor este de 17 ani, preponderente fiind persoanele de sex feminin. Cele mai utilizate mijloace de contact pentru apelarea Helpline-ului au fost e-mail-ul si chat-ul, remarcandu-se in multe cazuri dorinta utilizatorilor de a isi pastra anonimatul, transmite MEDIAFAX.

Hartuirea si intimidarea pe internet (cyberbullying) a fost cauzata de o problematica diversa: agresiune verbala, calomniere si lipsa de securizare a datelor personale. Acest tip de hartuire poate presupune trimiterea de e-mail-uri unei persoane care a refuzat comunicarea cu expeditorul, e-mail-uri care pot contine amenintari, remarci sexuale, incitari la ura, sicanari ale victimelor, precum si afisarea oricaror declaratii false care au ca scop umilirea victimei. Instrainarea datelor personale este relationata cu hartuirea, care reprezinta deseori evolutia nefericita a unui caz in care datele personale sunt utilizate in scopuri de umilire si injosire. Cazurile de frauda/spam au implicat solicitari de introducere a datelor bancare, prin e-mail-uri fictive de la banci. Santajul reclamat la linia de consiliere se bazeaza de cele mai multe ori pe utilizarea unor date personale ale altei persoane (de cele mai multe ori poze compromitatoare), pentru a obtine beneficii.

Citeste si:
Beneficiile serviciilor de internet fix pentru afaceri
Beneficiile serviciilor de...

Problemele au fost remediate prin: redirectionarea apelantului catre Sectia de Politie aferenta (in cazurile de cyberbullying si santaj), informarea departamentului cybercrime din cadrul IGPR (in cazurile de tentative de frauda si spam), interventia efectuata de catre Hotline si departamentul cybercrime (in cazurile de continut pornografic si ilegal), interventia Directiei Generale Protectia Copilului (in cazuri care priveau siguranta fizica si psihica a minorilor).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.