Numarul unic de urgenta 112 a fost apelat de 12,5 milioane de ori in perioada ianuarie-august, din care 73,3% au false, situatie care afecteaza buna desfasurare a activitatii acestui serviciu, a declarat, joi, directorul general al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), Marcel Opris.

"Practic, 9,19 milioane de apeluri sunt false, iar 3,34 milioane sunt reale. Serviciul 112 este foarte bine cunoscut in randul populatiei, care stie la ce este util, dar, in acelasi timp, datele statistice privind situatia apelurilor reflecta gradul de educatie si comportamentul cetatenilor acestei tari", a adaugat Opris.

  • O viata poate depinde de tine

El a fost prezent la lansarea campaniei de informare si educare publica "O viata poate depinde de tine", demers initiat de Asociatia React si Vodafone Romania, informeaza MEDIAFAX.

Campania promoveaza importanta masurilor de prim ajutor atat in ceea ce priveste accesul rapid la asistenta de specialitate, prin apelarea numarului de urgenta 112, cat si in ceea ce priveste corectitudinea realizarii manevrelor de prim ajutor pana la sosirea ambulantei.

Din totalul apelurilor reale, aproape un milion au vizat Politia, iar peste doua milioane Ambulanta, potrivit datelor STS.

Operat de STS, serviciul de urgenta 112 a fost lansat la nivel national in aprilie 2005, in urma unei investitii de 40 milioane de euro, si a avut ca furnizor principal compania suedeza Ericsson, care a livrat aplicatia software si echipamentul necesar conectarii centrelor de preluare a apelurilor si agentiile dispecer.

Serviciul 112 are peste 700 de angajati, din care circa 600 sunt operatoare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.