Consideram ca misoginismul, sexismul si stereotipurile de gen prezente in publicitatea romaneasca, ipostazele deseori degradante in care sunt prezentate femeile, precum si dispretul exprimat fata de ele si de experientele lor de viata trebuie sa primeasca un raspuns!

In perioada iulie-decembrie 2011, Centrul FILIA implementeaza proiectul “Femeile spun NU Publicitatii Ofensatoare (Women Say NO to Disrespectful Advertising!)”, finantat de Ambasada Regatului Tarilor de Jos.

Membrele organizatiei pentru apararea drepturilor femeii justifica elaborarea acestui proiect astfel: “Consideram ca misoginismul, sexismul si stereotipurile de gen prezente in publicitatea romaneasca, ipostazele deseori degradante in care sunt prezentate femeile, precum si dispretul exprimat fata de ele si de experientele lor de viata trebuie sa primeasca un raspuns; un raspuns nu numai din partea noastra, a celor de la Centrul FILIA, ci si din partea femeilor consumatoare”.

Astfel, proiectul se va desfasura pe mai multe planuri, aflam de pe site-ul organizatiei. Un prim plan il constituie editarea si publicarea, in format electronic si in varianta tiparita, a doua volume:

A. Un volum de analize asupra imaginii femeilor in publicitatea romaneasca actuala si recenta.

B. Un al doilea volum care va cuprinde un Catalog al Publicitatii din Romania. Catalogul va contine o evidenta a reclamelor vizate, a produselor promovate si a agentiilor de publicitate, precum si scurte reactii si opinii. “Prin acest volum nu ne propunem sa realizam o evidenta completa a reclamelor ofensatoare la adresa femeilor; de altfel, credem ca pentru un astfel de demers ar fi nevoie de mai multe volume”, scrie Centrul FILIA.

“Ne dorim sa pornim un dialog si sa deschidem o punte de comunicare intre femeile consumatoare si industria de publicitate. Astfel, Catalogul va fi postat pe un blog pe care il vom deschide tocmai pentru a le oferi o platforma femeilor (si nu numai) sa isi exprime in mod direct reactiile fata de maniera in care publicitatea romaneasca le prezinta”.

Citeste articolul integral pe garbo.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.