Premierul Emil Boc, aflat pe santierul autostrazii Bucuresti-Ploiesti, a reprosat constructorilor ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in "epoca de piatra" si i-a avertizat ca le va "taia capul", inclusiv prin aplicarea de penalitati, daca nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.

"Trebuie sa sustinem investitiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat ca poate face performanta. Daca voi nu o sustineti, va tai capul. In unele zone lucrurile arata bine, la altele suntem in epoca de piatra. Mingea este in terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor, potrivit MEDIAFAX.

La sfarsitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control sa efectueze un control la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) cu privire la autostrada Bucuresti-Ploiesti, fiind verificata respectarea prevederilor legale la schimbarea solutiei tehnice prin inlocuirea pamanturilor de umplutura cu balast la constructie.

Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti care expira la 30 mai, termen pana la care consortiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Tehnostrade trebuia sa remedieze problemele astfel incat contractul sa continue.

Autostrada este impartita in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Schimbarea solutiei tehnice a tronsonului Bucuresti-Ploiesti a avut loc in 2009 pentru sectorul Moara Vlasiei-Ploiesti, unde lucreaza consortiul romanesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa.

Valoarea lucrarilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fara TVA, contractul fiind finantat de la bugetul de stat.

Boagiu spunea atunci ca autostrada Bucuresti-Ploiesti duce lipsa de finantare, intrucat sumele necesare sunt acoperite de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare este incert.

Citeste si:
Alegeri cu scandal la PNL Sector 2; Saftoiu: Un spectacol dizgratios
Alegeri cu scandal la PNL...

Vineri, ministrul Transporturilor a declarat ca in acest an vor fi finalizati aproape 130 de kilometri de autostrada, respectiv tronsoanele Timisoara-Arad, Medgidia-Constanta si Bucuresti-Ploiesti si centurile oraselor Arad si Constanta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.