Politistii, finantistii, dar si vitezomanii se invartesc intr-un cerc vicios cand vine vorba despre folosirea aparatelor de depistare a radarelor.

Este un joc de-a soarecele si pisica atunci cand un posesor al unui asemenea aparat este prins de politist ca-l detine. Legiuitorului i-a scapat acest domeniu, iar cum sunt prevazute reglementarile actuale, exista un castig pentru bugetul statului, dar umileste politistul care constata contraventia.

Astfel, legea permite comercializarea detectoarelor de radar, dar interzice folosirea lor. Politistul confisca aparatul atunci cand prinde un sofer ca-l foloseste in trafic, dar il da mai departe finantistului, care este obligat prin lege sa-l valorifice. Si, uite-asa, aparatele confiscate pentru ca sunt folosite ilegal ajung din nou in posesia celor care au incalcat legea.

LEGEA

Povestea aparatului de depistare a radarelor incepe de la comercializarea sa. In Romania, legea iti permite sa cumperi un asemenea aparat, dar iti interzice folosirea lui. O aberatie greu de explicat, de parca achizitionarea unui detector de radar ar putea avea o alta folosinta. Lucrurile nu se opresc aici. Pentru ca legea interzice utilizarea acestor aparate, politistul este nevoit sa-l confiste atunci cand soferul este prins in trafic cu detectorul. In acest caz, agentul de circulatie, pe langa confiscarea aparatului, aplica si o sanctiune soferului.

La randul lor, politistii sunt obligati ca dupa o perioada de trei luni sa predea Directiei de Finante, cu proces-verbal, toate bunurile confiscate. Institutia nu poate sa depoziteze aceste bunuri si este obligata la randul ei sa le valorifice. Astfel, Finantele trebuie sa organizeze licitatie pentru desemnarea unei societati comerciale care sa vanda tot ce s-a confiscat.

Pentru stat, exista un avantaj, intrucat, pe langa amenzile care intra in buget, este incasata si contravaloarea detectoarelor de radar. Multumit este si posesorul aparatului. Un asemenea detector costa nou-nout peste 200 de euro. Dupa ce i-a fost confiscat, aparatul se vinde insa in magazinele Finantelor cu preturi cuprinse intre 500.000 de lei si 1 milion de lei vechi.

"Este convenabil, pentru ca eu imi recumpar aparatul cu un milion de lei, dar ma ajuta in trafic sa recuperez multe milioane. Ganditi-va ca amenzile pentru depasirea vitezei legale nu mai sunt mici, sa nu ma mai gandesc la suspendarea permisului de conducere", a declarat unul dintre soferii ale caror detectoare au fost confiscate.

Nemultumiti insa sunt politistii, care spun ca soferii chiar le rad in nas atunci cand sunt prinsi cu detectoarele de radar. "Nici o problema, ca stiu de unde sa-l recuperez", asa raspund politistilor cei prinsi cu mata-n sac. Comandantul IJP Gorj, Constantin Nicolescu, spune ca agentii de circulatie se plang des de aceasta problema si ca parlamentarii ar trebui sa-si indrepte atentia asupra situatiei.

CIRCUIT

La Politia din Gorj sunt confiscate, in medie, 20-30 de detectoare de radar in termen de trei luni si, imediat ce sunt puse in vanzare de Finante, aparatele se regasesc in trafic. "Pentru ca nu exista sanctiuni dure impotriva folosirii acestor aparate, avem informatii ca exista firme care se ocupa cu montarea acestora in caroseriile masinilor. Noi nu putem demonta autoturismul pentru a confisca detectorul", a declaratul seful IJP Gorj. Concluzia politistilor este aceea ca in vederea depistarii detectoarelor de radar exista un joc de-a soarecele si pisica, din care de castigat au tot cei care incalca legea.

PRICEPERE

"Nici o problema, ca stiu de unde sa-l recuperez" - sofer

NEPUTINTA

"Pentru ca nu exista sanctiuni dure impotriva folosirii acestor aparate, avem informatii ca exista firme care se ocupa cu montarea acestora in caroseriile masinilor. Noi nu putem demonta autoturismul pentru a confisca detectorul" - Constantin Nicolescu, seful IJP Gorj


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.