Sindicate din sistemul feroviar ameninta cu greva la inceputul lunii martie, iar marti au declansat conflictul de interese, deoarece au expirat contractele colective de munca la toate cele trei companii, sustinand ca nu accepta diminuarea salariilor si nici negocieri colective.

Presedintele Federatiei Miscare-Comercial (FNFMC), Gheorghe Fratica, a declarat pentru MEDIAFAX ca toti liderii din teritoriu au decis, marti, declansarea conflictului de interese la toate unitatile de cale ferata, urmand sa instiinteze directiile de munca si sa astepte concilierea.

"Va urma intreruperea activitatii la CFR la inceputul lunii martie, pentru ca nu cred ca se va rezolva ceva in urma concilierii. Noi ne dorim semnarea contractelor colective de munca la toate societatile feroviare si nu mai putem accepta diminuarea veniturilor sau concedieri colective", a precizat Fratica.

Liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, declara, luni, ca reprezentantii FMI au spus ca sunt de acord cu restructurarea celor trei companii de cale ferata si cu privatizarea CFR Marfa, argumentand ca Guvernul sustine ca nu este alta solutie.

Retail jobs

"In continuare se doreste o restructurare a celor trei companii de cale ferata, cu care sindicatele nu sunt de acord pentru ca in ultimii 20 de ani sistemul feroviar a fost restructurat si s-a ajuns de la 230.000 de salariati la 50.000 de salariati. FMI este de acord cu restructurarea propusa de Guvernul Romaniei si cu privatizare CFR Marfa, noi nu suntem de acord nici cu aceasta privatizare, pentru ca suntem intr-o perioada de criza si nu este oportun, nu va aduce nimic noua pentru ca probabil se va vinde pe un pret foarte mic sau se va face un transfer al activelor si nu se va vinde afacerea in sine", a spus Mantescu la finalul discutiilor cu reprezentantii FMI.

Potrivit lui Mantescu, aproximativ 6.000 de salariati de la calea ferata risca sa ramana fara locuri de munca in martie-aprilie, iar sindicatele iau in calcul toate actiunile sindicale pe care le au la indemana.

Citeste si:
Înainte, câmp de porumb, azi, cartier lângă calea ferată. Un...
Înainte, câmp de porumb, azi,...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.