Romania e ridiculizata in emisiuni de televiziune, in caricaturi sau in clipuri pe net, in care nationala Dacie Duster este prezentata drept "o masina pe care nu o tine decat scuipat vechi si intarit".

"Calitatea europeana pentru un chilipir romanesc" este sloganul cu care se incheie un spot controversat ce parodiaza o reclama la Dacia Duster.


Agentia pentru Strategii Guvernamentale a avut, in 2008, 8 milioane de euro pentru a imbunatati imaginea romanilor in Spania si Italia.

La conducerea ei se afla pe atunci sociologul Alfred Bulai. Acesta spune astazi ca Romania nu ar trebui sa reactioneze prin canale oficiale atunci cand este ironizata in clipuri pe internet, transmite Gandul.

"Englezii rad de francezi, francezii rad de englezi, italienii au o gluma: «Care e diferenta intre un italian impotent si un englez potent? Niciuna». Romania a intrat si ea in UE, a inceput sa conteze si se fac glume pe seama ei", este de parere sociologul. Cea mai potrivita reactie la o ironie este, dupa parerea lui, tot o ironie. "Daca ei fac glume pe seama noastra, facem si noi glume pe seama lor. Nu poti sa raspunzi, oficial, cu un comunicat al MAE, pentru ca ai fi penibil daca ai face asta. Exista o chestiune care se numeste diplomatie publica, in care sa construiesti imaginea unei tari prin diferite institutii de presa, ONG-uri. Este extrem de eficienta", spune sociologul.

  • Reclama la Dacia


  • "Salutul" romanesc


Jonathan Lambert pour Baffie [Fun] Onpc 170410 Ruquier
Încărcat de peanutsie. - Click for more funny videos.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.