Majoritatea romanilor care ofera cadouri de Craciun cumpara dulciuri, obiecte de imbracaminte si accesorii vestimentare, iar cei mai multi prefera promotiile, potrivit unui studiu online realizat de firma de cercetare GfK Romania.
Astfel, 84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, iar peste trei sferturi dintre romani cumpara obiecte de imbracaminte si accesorii vestimentare. Romanii mai ofera de Craciun produse si servicii cosmetice (67%), jocuri sau jucarii (peste 50%), dar si ceasuri si bijuterii (27%). In acelasi timp, pentru echipamente electronice, IT, telecom si accesorii opteaza aproape doua treimi dintre persoanele participante la studiu.
  • Pentru cine cumparam cadouri?

Referitor la destinatia acestor tipuri de cadouri, 93% dintre respondentii online chestionati au afirmat ca ofera cadouri celor apropiati, 82% dintre acestia cumpara articole si pentru uz propriu, iar 79% merg la cumparaturi pentru casa in aceasta perioada.

Pe fondul crizei, multi romani leg pachetele promotionale, in special pentru dulciuri (57%) si produse cosmetice (48% dintre cei chestionati)
.

Bucurestenii se deosebesc de locuitorii din alte zone ale Romaniei prin preferinta pentru carti si pentru gadget-uri audio. Astfel, aproape 45% aleg sa ofere cadou sau sa cumpere pentru ei carti, fata de o medie de 35% in restul tarii, in timp ce 17% dintre internautii din Bucuresti achizitioneaza in preajma Craciunului playere portabile MP3/MP4 sau I-Pod-uri, in conditiile in care media la nivelul intregii tari este de 10%.

Daca barbatii cumpara in special telefoane mobile (36%) si televizoare digitale LCD, plasma sau LED (24%), peste jumatate dintre femei se indreapta spre produse utile in gospodarie (54%), dar si catre produse sau servicii cosmetice (75%).

In privinta tipului de magazin de unde romanii cumpara cadouri pentru Craciun, 73% dintre acestia aleg hipermarketurile, 44% ajung si in magazinele specializate din cadrul galeriilor comerciale sau a mall-urilor, iar 39% din respondenti cumpara de pe internet. Totusi, din totalul cumparaturilor, cele facute pe internet reprezinta 8%.

Citeste si:
Ianis Hagi și Elena, un Crăciun special. Au devenit soț și soție:...
Ianis Hagi și Elena, un...

Studiul a analizat si sursa de finantare la care apeleaza romanii pentru cumparaturile de Craciun: Majoritatea persoanelor intervievate (93%) au declarat ca le achizitioneaza din bugetul propriu, 11% apeleaza la cardul de credit sau la descoperirea de cont de pe cardul de salariu si doar 4% recurg la rate pentru bunuri de folosinta indelungata.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.