Comisia Federala de Comert din SUA a ajuns la o intelegere cu gigantul producator de iaurturi Danone prin care acesta nu va mai promova in reclamele sale beneficiile pentru sanatate a doua dintre produsele sale, comercializate peste Ocean: Activia si DanActive (Actimel).

Oare vreunul din produsele Danone chiar face ceea ce pretinde că face?, se intreaba cotidianul britanic The Independent.

Danone a fost de acord sa renunte la pretentiile potrivit carora Activia ajuta la eliminarea iregularitatilor digestive si ca produsul sau de baut zilnic DanActive (Actimel) imbunatateste sistemul imunitar, potrivit unui acord incheiat cu agentia americana de protectie a consumatorului, Comisia Federala de Comert si procurorii generali din 39 de state.

Evenimentul are loc in contextul in care pretentiile gigantului iaurturilor conform carora DanActive – vandut in Europa – sub numele de Actimel – ar combate diareea au fost respinse de Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor.

Potrivit The Independent, acesta este cel de-al doilea proces in care este implicat Danone in SUA. Pentru precedentul, Danone a platit 26,3 milioane de euro.

Danone Romania: Romania nu trebuie sa-si faca griji

“Romanii nu trebuie sa isi faca griji. In Romania avem o sursa imensa de informatii atat in reclama, cat si pe site si leaflet-uri, iar studiile exista. Deci orice doctor, orice medic, le poate consulta. Noi le avem depuse, le avem si la servici, le puteti consulta si pe site-urile noastre. Deci nu au de ce sa isi faca probleme. Reclamele Activa din Romania nu sunt la fel, nu sunt identice si noi functionam sub o alta reglementare, regulamentul 1924 al Comisie Europene. Avem alte reglementari. Sub incidenta acelei reglementari noi avem dosarele stiintifice si am avut aprobarile date de tarile membre. Dar pe baza stiintifica de data asta. Deci total diferit de ce este in America. Deci nu sunt la fel, sa nu va inchipuiti ca avem aceeasi reclama in toata lumea, pentru ca oamenii au perceptii diferite in functie de nivelul lor de cunoastere, in functie de traditia din tara respectiva”, a declarat Bogdan Ioachim, directorul de comunicare de la Danone, pentru Adevarul.

Aceeasi publicatie arata insa ca reclama din SUA este similara celei din Romania, unde Danone spune: "Consumat zilnic, Activia cu Bifidus Actiregularis iti ofera o solutie delicioasa pentru a-ti imbunatati confortul digestiv si a reduce senzatia de balonare".

Decizia Comisiei Federale pentru Comert din SUA poate fi citita aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.