Imparte.ro a derulat o campanie online pentru conturarea unui profil al donatorului din Romania. Rezultatele cercetarii arata ca populatia feminina pare sa aiba mai multe de spus atunci cand vorbim de acte caritabile si campanii sociale.

Potrivit sondajului, 68% dintre femei s-au implicat pana in prezent in actiuni caritabile, in timp ce doar 58% dintre barbati au facut acest lucru. Afirmatia este intarita si de diferenta dintre sexe in ceea ce priveste rata de raspuns la chestionar: Din totalul respondentilor, 78% au fost femei.

Modalitatea preferata prin care femeile ofera ajutor este donatia de haine, aleasa de 63% dintre femei, in timp ce doar 44% dintre barbati ar dona obiecte de imbracaminte. Totusi, cei mai multi dintre barbati (64%) prefera sa doneze bani atunci cand vor sa ajute.

In functie de nivelul de studii, dintre absolventii de facultate (43%) mai mult de doua treimi s-au implicat deja in actiuni caritabile, comparativ cu 74% din cei ce au urmat un masterat, sau cu doar 53% dintre cei ce au terminat doar scoala generala.

Familia are un rol important in ceea ce priveste actiunile caritabile. Cei mai multi parinti (69%) s-au implicat pana in prezent in actiuni caritabile, iar 35% dintre cei chestionati au unul sau mai multi copii.

Retail jobs

La nivel demografic, aproape 63% dintre respondententi sunt tineri si persoane adulte cu varste intre 18 si 35 de ani. Pintre modalitatile prin care respondentii au ales sa ofere ajutor se numara: donatiile in bani (59%)donatiile de imbracaminte (60%)donatii de alte obiecte (50%)in timp ce 42% au optat si /sau pentru implicarea in programe de voluntariat.

  • Banii se duc catre bugetul statului

Pe de alta parte, doar 63% dintre repondenti au donat 2% din impozitul pe venit catre un ONG. Se pare ca organizatiile non-profit nu fructifica destul aceasta sursa de finantare, iar banii ce ar putea fi folositi pentru campanii caritabile se pierd catre bugetul statului. Mai mult, 75% din romani prefera sa doneze direct persoanelor care au nevoie de ajutor si doar 25% prefera sa contribuie catre ONG-uri sau fundatii.

In ceea ce priveste tipurile de campanii pe care le-ar sustine, 74% se implica in campanii care vin in sprijinul persoanelor defavorizate, 55% vor sa ajute in lupta impotriva saraciei, 42% sunt preocupati de protectia mediului, iari 34% vizeaza implicarea in actiuni pentru rezolvarea problemelor comunitatii si pentru protectia animalelor.

Citeste si:
Ucraina, ajutor de 40 de miliarde dolari de la SUA
Ucraina, ajutor de 40 de...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.