In materie de mese festive, romanii prefera gustul delicateselor culinare din Orient. "Mancarea japoneza - asta ni se cere cel mai des la receptii. In Japonia, de pilda, chiar exista specialitatea 'Rabdari prajite>>, care se face din muschi de porc fasonat, servit cu legume gratinate. Asta asa, ca element de culoare. Dar, revenind la receptiile si evenimentele care se fac la noi, va pot spune cu mana pe inima: romanii se rafineaza pe luna ce trece", ne-a spus Mariana Cheiu, event-manager in cadrul unei companii de profil.

Zeci de oameni aflati permanent in alerta pentru ca lucrurile sa iasa perfect, cheltuieli de mii de euro, nopti petrecute la serviciu pentru a face ultimele modificari, telefoane care suna aproape non-stop - asa s-ar putea descrie activitatea unei firme care se ocupa cu organizarea de evenimente.

"Fara indoiala, gustul romanilor devine tot mai subtire, cand e vorba sa dea o receptie in cinstea unui eveniment", spune si Oana Spiratos, din cadrul Elysee Receptions. "Noi lucram cu 25 de oameni. Fie ca e vorba de un eveniment la care participa 2.000 de oameni, fie ca vin doar 40 de invitati. In ambele cazuri, lucram la fel de mult", mai spune Spiratos.

Invitatii - poftiti sa prinda o vulpe vie

Exista si solicitari mai putin obisnuite, dar care trebuie onorate. Orice event-manager stie ca daca nu satisface orice capriciu al clientului, a doua oara acesta nu-i mai bate la usa. Adrian Damour, seful de la Elisee Reception, s-a confruntat cu o asemenea solicitare. "Am organizat de pilda - pentru un film turnat la MediaPro - o masa tipic secolul XVII. Am primit chiar carti de retete din acele timpuri pe care trebuia sa le respectam intru totul. Am gatit pastrav cu sofran, dar punctul culminant a fost cand am asezat o vulpe vie intr-o forma de "pate en cruote" si care a tasnit printre invitati, acestia trebuind s-o prinda", isi aminteste Damour. El a mai adaugat ca organizarea impecabila a unui eveniment ia in medie 48 de ore, dar niciodata mai putin de 8 ore.

Un avion - trimis dupa o "grasa de pella" argentiniana

E drept, organizatorii de evenimente romani au ca principala problema procurarea ingredientelor. "Vin unii clienti cu tot felul de comenzi, care presupun folosirea unor ingrediente care se gasesc doar intr-o anumita tara. S-a intamplat, de exemplu, sa fim nevoiti sa trimitem un avion dupa o 'grasa de pella>> argentiniana, un ingredient folosit pentru Empanades. Dar daca asta a cerut clientul...", spune Mariana Cheiu.

Creativitatea pe care ti-o permite un eveniment este legata de conceptul sau. Iar conceptul trebuie sa se regaseasca in fiecare detaliu al evenimentului, cred toti event-managerii. "De la invitatie pana la decorare, branduirea salii, catering, lumini, cadouri, hostess, aranjamentul floral, totul trebuie sustinut prin fiecare detaliu al evenimentului", crede si Sorina Mihai, account director la Ogilvy Public Relations Worldwide.

La randul ei, Oana Popa, director de evenimente la Marriott Grand Hotel, spune ca, daca vrei sa fii cu adevarat profesionist, evenimentele tind sa devina aproape personalizate. "Suntem extrem de atenti la aspectele care tin de religia invitatilor, daca sunt vegetarieni, ca si de alte asemenea amanunte legate de profilul clientului", conchide Popa.

Concept inedit - insule cu live cooking

Pe o piata tot mai concurentiala, organizatorii de evenimente incearca sa gaseasca noi idei, prin care sa se diferentieze de competitori. De exemplu, responsabilii cu evenimente de la JWMarriott Grand Hotel au adus conceptul de live-station in Romania. "Tendinta in acest moment tine de unicitate. Noi am creat in acest sens un stil modern, care ne-a asigurat succesul. Aranjam totul sub forma de insule si facem live station-uri cu live cooking (statii in care bucatarii produc un adevarat show pentru clienti)", spune Oana Popa, Director of Event Management la Marriott.

Ea spune ca o alta tendinta este organizarea de evenimente in locatii stabilite de client. "Sunt asa-numitele outside catering-uri. Implica un efort mult mai mare de organizare, fiind o permanenta provocare. Practic, mutam toate echipamentele afara, aducem tot ce este necesar organizarii, avem echipe de banqueting si bucatari specializati in acest tip de evenimente, adevarati profesionisti. Organizam acest tip de evenimente in toata tara, oriunde clientul doreste, ultimul avand loc la Ramnicu Valcea" a mai spus Popa.


Despre autor:

Gandul

Sursa: Gandul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.