Spre deosebire de ceea ce se intampla la nivel mondial, unde se consuma cu precadere vinurile rosii, preferintele consumatorilor romani se indreapta in proportie de peste 70% spre vinurile albe, dulci spre demidulci. Producatorii locali vorbesc pentru Wall-Street despre educatia romanilor in materie de vinuri si obiceiurile lor de consum, pe o piata evaluata la 450 milioane de euro.

  • Alb, rosu sau roze?
Razvan Marin este proprietarul Bruno Wine Bar, un local din Capitala unde, in materie de bauturi alcoolice, se consuma in exclusivitate vinuri. Marin spune ca, dupa experianta sa la bar, a observat faptul ca romanii prefera in general vinurile albe, cele care fac parte din categoriile demisec spre dulce, in cazul femeilor, si demisec, in cazul barbatilor.

In ceea ce priveste tara de provenienta a vinului, Razvan Marin spune ca alegerea depinde de bugetul fiecaruia, intrucat, de cele mai multe ori, romanii se uita la pret intai si apoi la calitate, asa ca prefera vinul romanesc care este mai ieftin.

”Exista o diferenta si in ceea ce priveste preferintele romanilor fata de cele ale strainilor. Romanii beau spritz si vin rosu si cola, in timp ce, pentru un francez este dezagreabil sa amesteci vinul cu alt lichid”, adauga Razvan Marin.

In plus, el spera ca, pe viitor, romanii vor pretui mai mult calitatea decat cantitatea, si observa ca au aparut producatori mici care incearca sa promoveze vinul de calitate si sa schimbe usor mentalitatea consumatorului roman.


Citeste articolul integral pe Wall-Street.ro.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.