Ordonanta potrivit careia operatorii de cablu, telefonie sau internet nu vor mai putea pretinde consumatorilor taxe de reziliere a contractelor a fost publicata in Monitorul Oficial.

Potrivit ANPC, in cazul in care companiile de profil include astfel de clauze in contract, utilizatorii pot cere daune si actiona in instanta firmele, potrivit Adevarul.

Astfel, daca pana in prezent era obligatorie platirea contractului pe intreaga durata a acestuia, incepand de ieri, 19 iulie, contractele pot fi reziliate fara taxa, in cazul in care clientii sunt nemultumiti de serviciile oferite. Taxa de reziliere sau contravaloarea contractului ajungea chiar si la cateva sute de lei.

“Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”
, se arata in textul legii.

Totusi, n cazul in care o persoana beneficiaza de o oferta promotionala, daca renunta la abonament,va fi obligata sa despagubeasca operatorul de telefonie mobila.

Peste 44% dintre abonatii care au avut experiente negative cu personalul operatorilor de telecomunicatii au renuntat sa mai foloseasca furnizorul respectiv sau sa achizitioneze serviciile acestuia. Conform unui studiu GFK, serviciile pentru care romanii au depus cele mai multe reclamatii sunt cele de telefonie mobila si televiziune, in special cea prin cablu.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.