- "Tirania frumusetii" in istoria oamenilor
Intr- un studiu foarte serios, sociologul francez Jean-François Amadieu, care este si consultant L'OREAL pe probleme de discriminare, arata cum se manifesta “tirania frumusetii” in istoria oamenilor, cum intalnirea dintre “urat” si “frumos” este un adevarat "clash". Cartea sa se numeste “Le Poids des apparences. Beauté, amour et gloire” (Cat cantareste aparenta. Frumusete, amor si glorie) si, desi a aparut in anul 2002, in Romania nu a fost tradusa. Insa, prin intermediul unor recenzii online recente, vom putea activa cateva dintre ideile lui Amadieu.
De exemplu, in studiul sau, Amadieu exploreaza un subiect putin discutat: “cazul uratilor” la interviul de angajare. Observand spatiul social si pe cel al afacerilor, acesta a constat ca interviurile de angajare se sfarsesc cu vesti favorabile mai mult pentru slabi, decat pentru grasi. Amadieu a aratat cat de mult cantareste aspectul fizic in vietile fiecaruia dintre noi.
Acesta a aratat ca frumusetea este injusta. Ea creaza inegalitati intre oameni si, desi nespus, tirania frumusetii exercita o forta foarte mare pe “piata” iubirii si pe piata fortei de munca. Desi aceasta discutie este ampla, dificila si problematica, cred ca este foarte interesant pentru noi sa deschidem ochii si sa vedem cat de mult stigmatizarea "uratului" si "elogierea frumosului' ne influenteaza viata. Iar pentru femei, aceasta dezbatere despre "frumusete" este mereu actuala si incitanta...
- De pe bancile scolii, pana la serviciu, selectia se face in functie de frumusete
Jean Francois Amadieu, care este si profesor la Universitatea din Paris, a condus mai multe experimente prin care a aratat ca persoanele urate din fotografii aratate unor subiecti, au fost considerate a fi persoane cu handicap.
Cum să îmbrățișezi schimbarea jobului cu încredere și entuziasm
In mod similar, aratand imagini cu persoane obeze, Amadieu a aratat ca acestea au foarte mici sanse de a obtine un job, in urma unui interviu. Iar ceea ce cantareste cel mai mult intr-o asemenea selectie, este frumusetea. Fapt care este revalorizat de catre companiile prestatoare de servicii, unde relatiile publice sunt mult mai importante decat erau in societatile industrializate.
Cititi mai multe pe Garbo.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro