Pretul unei calatorii cu mijloacele de transport in comun ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) ar trebui sa creasca de la 1,3 la 1,5 lei pana la 15 mai, a declarat viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu.

Mai mult, marirea pretului unui bilet ar trebui insotita si de reducerea subventiilor pentru anumite categorii de populatie, de exemplu pensionarii cu venituri mari si angajatii administratiilor publice locale, a adaugat Mircea Raicu: "Nu este normal ca un pensionar cu venit de 15 milioane de lei sa primeasca subventia 100% in timp ce, de exemplu un medic stagiar care ia un salariu de 6 milioane sa plateasca biletul intreg", a declarat Raicu.

Potrivit viceprimarului, data de 15 mai nu este aleasa intamplator. Astfel, daca nu se va apela la cresterea pretului si la reducerea subventiilor pana la acea data, exista riscul ca RATB-ul sa foloseasca din fondurile destinate investitiilor pentru a-si acoperi pierderile, relateaza NewsIn.

RATB a inaintat inca din septembrie 2009 o cerere catre Consiliul General privind cresterea pretului biletelor de la 1,3 la 1,5 lei, urmand ca si pretul abonamentelor sa aiba o crestere echivalenta procentual. Conform reprezentantilor RATB, bugetul actual le ajunge doar pana la sfarsitul lunii august.

Potrivit bugetului municipalitatii pentru anul 2010, bugetul RATB scade de la 748 milioane lei in 2009, la 518 milioane anul acesta, subventia pentru acoperirea diferentei de tarif micsorandu-se de la 520 la 465 milioane lei.

Ultima cresere a pretului unui bilet pentru o cursa urbana a fost pe 31 ianuarie 2008, de la 1,1 lei la 1,3 lei. Pretul unui abonament nominal integral pe o linie a crescut cu 20%, de la 25 de lei la 30 de lei, cel pe doua linii cu 16,66%, de la 30 de lei la 35 de lei, iar un abonament lunar nominal intergral pe toate liniile s-a majorat cu 25 %, de la 40 de lei la 50 de lei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.