Vrem sau nu, suntem manipulati de strategiile de marketing ale magazinelor prin trucuri "ieftine".

Marile hipermarketuri din lume au studiat de-a lungul timpului tehnici fine de influentare a cumparatorilor din acest tip de magazine, pentru a putea creste volumul vanzarilor. Potrivit es.biz.yahoo.com, citat de adevarul.es.

Iata cateva dintre acestea:

1. De obicei, cumparatorii privesc produsele de pe rafturile aflate la nivelul ochilor. Acolo nu se gasesc insa ofertele magazinelor, ci pe culoarele acestora. Mai mult, producatorii platesc mai mult pentru ca produsele lor sa fie asezate la nivelul privirii. fiind astfel mai scumpe.

2. Produsele de prima necesitate se afla in cele mai ascunse colturi ale magazinelor. In acest fel, suntem obligati sa dam mai multe ture prin magazine si sa alegem si alte produse, de multe ori nedorite si nefolositoare.

3. Locul produselor in magazin se schimba continuu, astfel se explica faptul ca nu gasim produsele dorite in locurile stiute. Strategia este aceeasi: cumparatorul este nevoit sa zaboveasca cat mai mult prin magazin, fiind astfel tentat sa cumpere mai mult.

4. Pentru a ne face sa ne simtim cat mai comfortabil in timp ce facem cumparaturi, reprezentantii magazinelor aleg lumina in functie de raion. Astfel, acesta este de obicei galbena in zona produselor de brutarie si patiserie, pentru ca asociem culoarea cu painea scoasa din cuptor, si alba in raioanele cu produsele din carne, pentru a fi scoasa in evidenta prospetimea acestora.

5. Dulciurile sunt asezate mereu langa casa, la vedere, special pentru copiii care fie se plictisesc asteptand la coada, fie li se face pofta de ceva dulce.

Cititi si alte sfaturi pe Adevarul.es.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.