In plina criza financiara, afacerile cu shaorma infloresc: shaormeriile din Romania inregistreaza un castig de peste 200 de milioane de euro anual.

Cele 1.000 de shaormerii din Romania au vanzari anuale de 200 de milioane de euro, cat 10% din toata piata de fast-food din Romania, conform unei analize Business Magazin.

Proprietarii marilor lanturi de profil sustin ca afacerea va avea pe succes si pe viitor, fiind avantajata de criza, dar si de comoditatea romanilor. "Sunt tineri care ies in oras, se intorc din cluburi si li se face foame sau taximetristi si alti muncitori care ies sau intra in tura. Iar saormeriile le ofera exact ceea ce isi doresc: un fel de mancare ieftin si la indemana", sustine sociologul Mircea Kivu.

Cele mai cunoscute "marci" sunt Dristor, Genin sau Maverick, cu puncte de vanzare situate in cele mai dense zone din Capitala, care au fost deschisa in urma cu 10-15 ani.

Estimarea pietei saormeriilor a pornit de la vanzarile de lipii, estimate la circa 50-55 de milioane de bucati pe an, piata fiind dominata de doua mari firme cu actionari libanezi. Astfel, la un pret mediu de 10-13 lei (2,5-3 euro), o shaorma vanduta la lipie aduce comerciantilor peste 150 de milioane de euro anual.

Cititi mai multe in Business Magazin.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.