Intarzierea medie pe care compania de transport calatori CFR SA o are asumata pentru trenurile care vor circula in acest an este de cel putin 1,9 minute pentru fiecare 100 kilometri parcursi de un tren.

Traficul de calatori din reteaua feroviara administrata de CFR este, in acest an, de 64,3 milioane de tren-kilometru, cifra ce reprezinta parcursul total al tuturor trenurilor de calatori, potrivit indicatorilor de calitate si performanta privind functionarea infrastructurii feroviare in 2010. Astfel, raportat la toata distanta care urmeaza sa fie parcursa de toate trenurile de calatori, rezulta, la nivelul intregului an, o intarziere totala de 1,22 milioane de minute, adica 20.361 de ore, adica 848 de zile, adica doi ani si patru luni, scrie Money.ro.

Anul trecut, trenurile au intarziat in fiecare zi cate 7.144 de minute, potrivit CFR Calatori, ceea ce, la nivelul intregului an, se traduce intr-o intarziere de 1.810 zile, adica patru ani si noua luni.

La capitolul viteza, infrastructura feroviara a Romaniei este precara. Potrivit aceluiasi document, CFR SA va asigura o viteza medie de 66,2 km/h pentru toate trenurile, mult sub nivelul de 91 km/h, nivel maxim al vitezei asigurat de caracterisitice constructive ale liniei. Cheltuielile pentru a mentine acest nivel al vitezei sunt enorme, iar pentru a o aduce la nivelul maxim pentru care a fost proiectata linia sunt de-a dreptul fantastice, potrivit CFR. In primul caz, vorbim despre 1,066 miliarde de lei, iar daca s-ar dori o viteza la nivelul maximului proiectat, ar trebui inca 911 milioane de lei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.