In calatoriile mai lungi de 10 minute, romanii sunt vorbareti, atenti la panourile publicitare pe langa care trec si mai putin interesati de lectura si muzica.

  • In timpul deplasarilor, mai mult de jumatate dintre romani stau de vorba
Marea majoritate a romanilor stau de vorba des sau foarte des, fie direct cu alte persoane (71%), fie la telefonul mobil (52%). In ceea ce priveste tinerii, trei sferturi dintre acestia vorbesc de asemenea la mobil des, sau foarte des, in deplasarile zilnice. Numai un roman din zece nu sta de vorba niciodata pe drum, iar un sfert din romani nu vorbesc niciodata la telefonul mobil cand se deplaseaza.

Panourile publicitare sunt urmarite des sau foarte des de un sfert dintre romani, in special de catre cei cu educatie medie si superioara. De asemenea, aproximativ 16% dintre tinerii pana in 25 de ani sunt interesati de emisiunile prezentate pe ecranele din statiile sau mijloacele de transport in comun, fata de aproape 10% procentul inregistrat in total populatie.

Romanilor le place insa si lectura in timpul deplasarii in aceeasi masura, indiferent de varsta. Ziarele cumparate inca sunt mai cautate decat cele gratuite (19% citesc ziare cumparate fata de 11% care citesc ziare gratuite). Diferenta dintre cele doua tipuri de ziare se mentine si printre calatorii capitalei - 37% dintre acestia citesc ziare gratuite, in timp ce 42% citesc ziare cumparate. Pe langa ziare, in deplasarile zilnice oamenii citesc carti in proportie de 12%, procent usor mai ridicat in Bucuresti si orasele mai mari de 200.000 de locuitori.

  • Tinerii scapa de plictiseala cu ajutorul muzicii
Generatia tanara asculta muzica in timpul deplasarilor mai lungi de 10 minute. Jumatate dintre adolescentii de 15-19 ani si o treime dintre tinerii de 20-25 de ani asculta muzica stocata pe player sau telefon. Posturile de radio au o popularitate putin mai scazuta, fiind ascultate de 30% dintre tinerii de 15-19 ani si de 20% din cei de 20-25 ani, probabil si din cauza ca optiunea nu este disponibila pe toate terminalele. Jocurile pe telefon sunt preferate de un sfert din persoanele sub 19 ani, iar videoclipurile si filmele sunt vizionate pe telefoane sau alte dispozitive portabile doar de 16% dintre acestia.

Numai un sfert dintre romani au parte de calatorii zilnice mai lungi de o ora, in timp ce aproape jumatate dintre romani petrec intre 10 minute si o ora pe drum. Pentru deplasarile zilnice, majoritatea respondentilor a declarat ca merg pe jos (47%). Urmeaza mijloacele de transport in comun (21%) sau masina (19%).

Informatiile provin din studiul GfK Omnibus, realizat in luna ianuarie 2010 pe un esantion de 1072 de respondenti din mediul urban si rural. Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.