Consiliul National al Audiovizualului a decis somarea cu intrarea in ilegalitate a clipului publicitar pentru chipsurile Lay's, ceea ce implica interzicerea difuzarii acestuia in forma initiala.
Decizia CNA vine ca urmare a sesizarii pe care deputata Cristina-Ancuta Pocora a facut-o saptamana trecuta. Deputata s-a aratat scandalizata din cauza sexismului exacerbat din reclama la chipsurile Lay’s, in care tinerele femei sunt incurajate practic sa-si puna silicoane pentru ca asa ar fi sigure ca-si vor pastra iubitii, mesajul transmis fiind acela ca o femeie se defineste exclusiv prin atributele sale fizice.

"In sesizarea mea, consideram ca mesajul reclamei este deosebit de periculos pentru tinerele fete, de natura sa le influenteze in plan emotional si sa le determine sa se concentreze doar asupra infatisarii, in detrimentul unei personalitati armonioase si, in final, sanatoase", subliniaza Cristina Pocora. [Deputata Cristina-Ancuta Pocora, scandalizata din cauza unei reclame sexiste]

Clipul Lay's "Fii pe faza"

Clipul publicitar sexist este semnat de catre Agentia de publicitate Graffiti BBDO. De altfel, in practica publicitara, cele mai des utilizate sunt stereotipurile prezente in societate. Insa, si publicitarii o stiu, aceasta este cea mai facila metoda pentru a transmite un mesaj comercial.

"Romania este o tara in care femeia este profund discriminata"

"Prin decizia Consiliului, consider ca am castigat o mica batalie impotriva celor care cred ca femeia poate fi catalogata drept obiect. Pana la victoria finala, mai este, insa, cale lunga. Din pacate, Romania este inca o tara in care femeia are multe momente in care este profund discriminata.Totusi, salut interventia si decizia de ieri a Consiliului National al Audiovizualului. A fost un prim pas in tratarea cu seriozitate a modului in care imaginea femeii este reflectata de mass-media", subliniaza deputata.

Recent, europarlamentara Daciana Sarbu a avut o reactie similara cu privire la sexualizarea imaginii femeii in reclame si a avut o atitudine, de asemenea vehementa: a cerut in mod categoric CNA, sa retraga doua spoturi AdePlast, in care imaginea femeilor era prezentata exclusiv in calitate de obiecte sexual si ale dezirabilitatii. Principalul sau argument fost acela ca, prin afisarea aceasta cu tenta sexuala a femeilor, acestea devin victime cu atat mai vulnerabile ale violului si ale violentei.

"Din asemenea clipuri in care femeile sunt portretizate ca simple obiecte de uz sexual se pot desprinde concluzii generale referitoare la <<rolul>> femeii in societate", potrivit Dacianei Sarbu. [Pornografia AdePlast interzisa la interventia Dacianei Sarbu]


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.