Un roman din trei a cumparat carti in acest an. Cumparatorii sunt in general persoane intre 15-29 de ani cu venituri personale lunare de peste 1.000 de lei, arata un studiu realizat de compania de cercetare GfK Romania, potrivit wall-street.ro.
In jur de 8% dintre cumparatori au platit mai mult de 50 de lei pentru ultima carte achizitionata, iar peste jumatate dintre cumparatori au achizitionat ultimul volum cu maxim 20 de lei, potrivit studiului citat.

Aproape jumatate dintre carti sunt cumparate din librarii, acestea fiind urmate de cartile supliment la ziare ori reviste si achizitiile de la standurile cu carti noi. Pe de alta parte, doar 2% dintre cumparatori prefera sa achizitioneze online.

Cele mai populare carti sunt cele de literatura/beletristica, cele de specialitate si cartile legate de hobby-uri, iar cele mai putin citite sunt cartile SF, cele de psihologie, de auto-educare, volumele de memorii, jurnale, biografii, cartile de eseuri, filosofie, politica.

Atunci cand isi iau o carte, in general romanii se informeaza de la cunostinte, prieteni sau rude, apoi din informatiile de pe coperta,din interiorul cartii si de la personalul de vanzare.

Chiar daca o treime dintre romani au cumparat carti in ultimul an, acelasi procent dintre respondenti nu citeste niciodata carti, in timp ce in mediul rural ponderea ajunge la aproape 50%.

Pe de alta parte, romanii citesc in medie de trei ori pe luna. Locuitorii din orase citesc de patru ori pe luna, de doua ori mai des decat persoanele din mediul rural.

Romanii care citesc cel mai des sunt cei cu studii superioare, acestia obisnuind sa lectureze in medie de opt ori pe luna. Studiul realizat intre 1-23 octombrie 2009 este este reprezentativ pentru romanii in varsta de 15 ani si peste, iar esantionul este format din 1.072 de persoane din zona urbana si rurala.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.