Majoritatea romanilor opteaza pentru dulciuri si articole vestimentare, in locul investitiilor in bunuri de folosinta indelungata

Peste 50% dintre romani pun sub bradul de Craciun dulciuri, obiecte de imbracaminte, incaltaminte sau accesorii vestimentare (39%), decoratiuni (28%), jocuri si jucarii (24%), dar si produse sau servicii cosmetice.

Mai putini romani si-au exprimat insa interesul pentru a achizitiona de sarbatori aparatura electrocasnica (9%), echipamente IT, telecomunicatii si dispozitive electronice (4%) sau alte servicii de telecomunicatii (1%). Aparatura electrocasnica este achizitionata in principal pentru casa, dar si pentru a le oferi partenerelor.

Printre aparatele electrocasnice, cel mai des mentionate sunt robotii de bucatarie, masinile de spalat rufe si cuptoarele cu microunde. In fruntea listei de echipamente IT&C pe care romanii intentioneaza sa le cumpere de sarbatori se afla telefoanele mobile si desktop-urile, iar cei mai multi dintre romanii interesati de cumpararea unor dispozitivele electronice se vor orienta in aceasta perioada catre camere digitale si televizoare (in aceeasi masura TV clasic si TV cu plasma sau LCD).

Sursa preferata de informare pentru cadourile de sarbatori din categoriile aparatura electrica si electrocasnica sau echipamentele IT&C o reprezinta in cele mai multe cazuri vizita direct in magazin. Reclamele TV si Internetul sunt aproape la fel de importante ca si magazinele pentru echipamentele IT & telecom, respectiv, pentru dispozitivele electronice.

2 din 10 romania nu cumpara nimic pentru Sarbatori. Aproximativ 2 din 10 romani au declarat ca nu vor cumpara nimic pentru sarbatorile de iarna din acest an - proportia fiind mai mare in randul persoanelor care au trecut de 50 de ani, a persoanelor din mediul rural, a celor care locuiesc singuri sau care nu au copii in gospodarie, precum si in randul persoanelor cu venituri sub 700 RON.

Informatiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 1000 de respondenti din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in noiembrie 2009.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.