Iarna si-a intrat oficial in drepturi, iar in unele zone din tara deja a nins abundent, facand condusul o povara. Anvelopele de iarna, frana de motor si atentia sporita sunt doar cateva elemente indispensabile iarna, dar nu sunt suficiente. 0-100.ro ofera cateva sfaturi in legatura cu sofatul pe timp de iarna, care te-ar putea salva de la o tamponare si de la a pierde timp si bani prin service-uri.

Indiferent daca ai echipat sau nu masina cu anvelope de iarna, 0-100.ro recomanda verificarea la o vulcanizare a presiunii din fiecare pneu. O roata mai dezumflata decat alta accentueaza tendintele masinii sa derapeze in stanga sau in dreapta, mai ales pe asfalt alunecos. De asemenea, ai grija ca presiunea din fiecare roata sa fie un pic mai mica (de regula 0,1-0,2 atmosfere mai putin) fata de cat recomanda producatorul, deoarece rotile mai dezumflate au aderenta mai buna.

Daca inca nu ti-ai cumparat anvelope de iarna, poate ca e timpul sa o faci. Chiar si niste cauciucuri de sezon mai ieftine sunt mai bune decat unele de vara sau decat cele all-season. O scurta vizita pe site-urile specializate arata ca preturile sunt cuprinse intre 130 si 350 de lei / anvelopa pentru cele mai intalnite dimensiuni de jante: 14 inci, 15 inci si 16 inci.

Anvelopele de vara au o compozitie mai dura, pentru a rezista la temperaturi ridicate, iar canelurile de pe suprafata cauciucului au un profil special pentru vara. Deci iarna cauciucul se va intari foarte mult, din cauza frigului, si distantele de franare vor creste foarte mult. O investitie in cauciucuri de iarna se poate dovedi chiar foarte mica in comparatie cu o reparatie minora a caroseriei oricarei masini.

Cititi mai multe pe 0-100.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.