Pasajul Pipera-Tunari, a carui constructie a durat peste doi ani de zile si a costat 9 milioane de euro, a fost inaugurat sambata, dupa o alta incercare a edililor Capitalei, sectorului 2 si orasul Voluntari.

Primarul Capitalei Sorin Oprescu, primarul sectorului 2 Neculai Ontanu, primarul orasului Vountari, Florentin Pandele, presedintele Consiliului Judetean Ilfov, Cristache Radulescu, si secretarul de stat din Ministerul Dezvoltarii, Razvan Murgeanu, au fost cei care au inaugurat pasajul.

Din suma de noua milioane de euro, 3,95 milioane de euro reprezinta fonduri europene, 1,31 milioane euro sunt de la bugetul de stat, iar aproximativ patru milioane de euro reprezinta o co-finatare a primariei sectorului 2 si a primariei Voluntari.

Lungimea pasajului este de 216 metri, cu doua benzi pe sens, fiecare cu o latime de trei metri. Primarul general al Capitalei a spus ca in partea dinspre Capitala va fi supralargita soseaua Pipera, acesta apreciind ca lucrare, impreuna cu altele din zona, va permite fluidizarea circulatiei peste aproximativ 2 ani si jumatate. De cealalta parte a soselei, inspre Voluntari, vor avea loc alte largiri, a spus primarul orasului, Florentin Pandele.

Tot pentru fluidizarea circultiei autovehiculelor in Bucuresti, Primaria Sectorului 2 a pregatit documentatiile tehnice pentru pasajele Andronache-Stefanesti si Petricani. Desi autoritatile au anuntat initial deschierea pasajului pe 30 noiembrie, aceasta a fost amanata pentru doua saptamani, deoarece nu fusese finalizata receptia lucrarilor.

Lucrarile la pasajul Pipera Tunari din Capitala, intrerupte mai multe luni din cauza ca proiectantii nu au luat in calcul existenta stalpilor de inalta tensiune ai CFR in zona, care impiedicau montarea unor traverse, au fost reluate la sfarsitul lunii iulie.

Din cauza greselilor de proiectare, costurile pasajului Pipera Tunari au crescut, iar termenul de finalizare a lucrarilor, noiembrie 2008, a fost cu mult depasit.

"Mutarea conductelor Apa Nova, a retelelor de gaz, a cablurilor Romtelecom a necesitat o suma suplimentara de 4 milioane euro. Ele nu fost in proiectul initial. Deocamdata nu am analizat cauzele acestor greseli", explica in luna mai Cristache Radulescu, presedintele Consiliului Judetean Ilfov, un motiv pentru care costurile pasajului au crescut.

Consiliul Judetean Ilfov a fost implicat in proiectul pasajului, acesta urmand sa fluidizeze circulatia la hotarul de nord dintre Capitala si judet.

Pasajul suprateran de la intersectia dintre Soseaua Pipera si Soseaua Tunari este construit de Primaria Sectorului 2, in parteneriat cu Primaria Voluntari, in scopul fluidizarii traficului si rezolvarii problemelor de circulatie din zona.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.