La 20 de ani de la Revolutie, recuperarea istoriei recente devine o miza fundamentala atat pentru cei batrani cat si pentru cei tineri. Ieri a fost demarat proiectul Europa Libera, Aici, proiect care isi propune sa aduca in tara arhiva inregistrarilor radioului cu cea mai mare semnificatie pentru romani.
"Am initiat acest proiect din respect pentru toti cei care au scris istorie in spatele microfonului, dar si pentru ca Europa Libera este o parte din viata tuturor romanilor. Suma totala pe care trebuie sa o strangem pentru a aduce arhiva emisiunilor Europei Libere acasa, acolo unde ii este locul, este de cateva sute de mii de euro. Nu este un demers usor, insa credem cu tarie ca istoria nu are pret! Suntem singura tara din Europa Centrala si de Est, in afara de Bulgaria, care nu si-a recuperat aceste arhive", a declarat Liviu Tofan, Director al Institutului Roman de Istorie Recenta (www.irir.ro).

De aceea a fost dat startul unui maraton de strangere de fonduri pentru aducerea in tara a istoriei care ne reprezinta. Toti cei care sunt constienti ca un viitor mai bun este posibil doar prin cunoasterea trecutului, sunt invitati sa sprijine acest proiect prin trimiterea unui SMS la 8820, in valoare de 2 euro (nu se aplica TVA). Numarul este disponibil in retelele Vodafone, Orange si Cosmote pana la data de 30.01.2010.

Campania a fost gandita pentru doua categorii de public: pe de o parte, cei care au trait sub dictatura si cunosc indeaproape rolul pe care Radio Europa Libera l-a jucat in perioada comunista, pe de alta parte, tinerilor, care nu trait acea experienta, dar care au dreptul si vor sa isi cunoasca istoria recenta. Mesajul in jurul caruia a fost gandit intreg proiectul este un indemn adresat romanilor, de a-si aduce istoria acasa. Campania de strangere de fonduri incepe de la 1 decembrie 2009 si va fi sustinuta pe TV, radio, print, online, dar si de platforma www.100000romani.ro.

"Europa Libera, AICI!" este un proiect initiat de Liviu Tofan, fost Director Adjunct la Radio Europa Libera si actual director al Institutului Roman de Istorie Recenta.

Echipa care s-a ocupat de implementarea acestei campanii a fost formata din Brandstalk - strategie, creatie si implementare proiect pe medii clasice si neconventionale - si Nicola Porter Novelli – componenta de PR, gestionarea proiectelor de comunicare pe medii neconventionale, consultanta, relationare media -, ambele companii membre thegroup.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.