„Ziua” si „Gardianul” iau bani pe texte asupra carora nu avertizeaza ca sunt publicitare.

"Ziua" si "Gardianul" sunt singurele cotidiene nationale importante care ofera posibilitatea de a beneficia de materiale publicitare fara marcajul corespunzator. Oferta celor doua cotidiene se refera la advertoriale, adica articole scrise dupa regulile jurnalistice, dar care fac publicitate unui produs. In tarifele prezentate zilele trecute pe paginile www.ziua.net si www.gardianul.ro sunt diferentiate advertorialele cu (P) de cele fara (P). Astfel, "Ziua" practica preturi intre 240 si 8.660 de euro (plus TVA) pentru astfel de materiale, cu peste 60a mai mari decat pentru cele cu (P).

La "Gardianul" advertorialul fara (P) costa 4,5 euro/centimetru patrat (plus TVA), fata de doar 2,5 euro, in cazul celor cu (P). Reactia directorilor celor doua institutii a fost diferita. Gabriel Stanescu a cautat sa se disculpe, in timp ce Sorin Rosca Stanescu a ales sa ne dea un raspuns fara nici o legatura cu subiectul.

Publicarea de reclame ca materiale informative a fost practicata pe scara larga pana anul trecut, dar a fost infierata in ultima jumatate de an de toate organizatiile din domeniu, inclusiv de Clubul Roman de Presa. Presedintele CRP, Cristian Tudor Popescu, s-a aratat surprins de ofertele publicitare semnalate: "Asa ceva nu se face. Am stabilit ca nu vom mai recurge la asemenea practici". Popescu a afirmat ca situatia semnalata de EVZ va fi discutata intr-o sedinta speciala a Consiliului de Onoare al CRP, din care, de altfel, fac parte si directorii celor doua cotidiene.

"Evenimentul zilei" este ultima publicatie indreptatita sa faca "politia presei". Si nu uitati ca aveti doua procese cu mine!
(Sorin Rosca Stanescu director "Ziua" si manager "Gardianul")

Gabriel Stanescu arunca pisica in curtea lui Sorin Rosca Stanescu

Directorul cotidianului "Gardianul", Gabriel Stanescu, s-a declarat initial cu totul impotriva obiceiului de a publica materiale publicitare fara marcaj corespunzator: "Este o incalcare a tuturor normelor deontologice". Cand i s-a adus aminte ca ziarul pe care-l conduce practica acest lucru, s-a aratat surprins: "Daca intr-adevar e asa, se intampla fara stiinta mea".

Peste cateva minute a revenit cu un telefon si si-a nuantat afirmatiile: "Este vorba despre unele rubrici ale ziarului, despre care se specifica in caseta redactionala ca sunt publicitare". Stanescu n-a mai gasit insa argumente pentru pretul sporit al acestui gen de materiale: "Eu v-am zis cum m-am priceput. Daca vreti alte lamuriri, vorbiti cu domnul Sorin Rosca Stanescu, pentru ca societatea acestuia, Fulcrum, se ocupa de spatiul publicitar in tot trustul".


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.