Scenele bucurestene au avut parte de cel mai tanar public in noaptea de miercuri spre joi, cand teatrele si-au deschis portile publicului larg, pentru reprezentatii gratuite oferite de programul Teatrul de noapte, intr-un Bucuresti desprins de freamatul politic si sfidand, parca, criza sociala.
Sute de tineri, dar si persoane mai varstnice au asteptat rabdatoare in fata teatrelor. Cei mai bine informati au stiut sa-si procure din timp bilete-invitatie, o serie speciala emisa de teatre in acest scop, care s-au putut ridica, in urma unei rezervari telefonice, direct de la casele de bilete, chiar in seara zilei de miercuri, noteaza NewsIn.

Multi dintre ei au venit atrasi de multimea din fata teatrelor. “Nu stim ce se petrece aici, am venit pentru ca am vazut multa lume asteptand pe esplanada. Incercam sa intram, ne-ar placea sa vedem spectacolul, la fel ca si celor care au stiut sa-si faca rezervare din vreme”, a comentat un tanar de 20 de ani, in fata Teatrului National. “Daca as putea sa dau o explicatie”, a marturisit un tanar, ghidus, “as merge pe supozitia ca numele lui Albulescu inseamna ceva in povestea asta. E, oricum, o idee excelenta, mi-am facut rezervare de acum cateva zile, ca sa pot prinde un loc la spectacolul <Comedia norilor>”.

Daca la debutul serii teatrele Odeon si Bulandra – atat la Sala de la Gradina Icoanei, cat si la cea de la Podul Izvor - pareau inca sa dormiteze, cu cateva minute inainte de spectacole, salile s-au umplut. Cu zece minute inainte de inceperea spectacolului de la sediul Teatrului foarte mic, “Ma tot duc”, cu Oana Pellea si Mihai Gruia, multimea care-si revendica dreptul de a trece de personalul de serviciu era mai mare decat capacitatea reala a salii de spectacol.

Nici daca ar fi fost elastica, incinta teatrului nu s-ar fi putut umple, la o evaluare sumara, asa cum s-a intamplat miercuri seara. Cei peste 150 de participanti la eveniment, care nu a fost lipsit de surprize, au umplut sala micutului teatru de pe bulevardul Carol, personalul institutiei aducandu-le scaune, cu rabdare, dar si cu mici descarcari de moment, si aratandu-le, ca ultima solutie, niste cutii, in spatele ultimului rand de scaune, pe care, la nevoie, sa se poata odihni in cursul reprezentatiei.

Oana Pellea si Mihai Gruia, protagonistii adaptarii libere dupa Shakespeare, semnata de Marc Dore, au fost nevoiti sa joace cu spatele la fundalul negru al scenei, restrangandu-si miscarile, vizibil limitati de excedentul de public.

Momentul de maxima tensiune al spectacolului, depasit cu umor, printr-o replica improvizata cu multa naturalete de Mihai Gruia, a fost cel in care o spectatoare, asezata pe o cutie inalta din lemn, in spatele randului de scaune, a cazut pe podea, miscare care a produs un trosnet puternic al obiectului de pe care alunecase. Partenerul de scena al Oanei Pellea, aflat in mijlocul unei replici in care se vorbea tot despre teatru si spectatori, a spus, “da, sa facem o sala mare de teatru, cu scaune multe, solide”… provocand instantaneu rasetele si aplauzele spectatorilor din burdusita sala de spectacol.

Caldura insuportabila sau aglomeratia nu i-au impiedicat pe cei din audienta sa aplaude prestatia plina de spontaneitate si umor a actorilor si sa declare ca a fost una dintre cele mai reusite seri.

Ne-am bucurat mult ca am reusit sa intram in sala de spectacol. Am fi putut veni si in timpul programului obisnuit, dar acest gen de initiative au un farmec aparte. Ele arata ceva important, oamenii doresc sa asiste, sa-si petreaca placut timpul liber, sa se desfete cu lucruri frumoase, a fost de parere un student la medicina, la finalul evenimentului.

Actori precum Oana Pellea, Marcel Iures si Horatiu Malalele au jucat, miercuri seara incepand cu ora 22.00, in spectacole nocturne prezentate de teatrele bucurestene in cadrul proiectului "Teatrul de noapte" organizat de Primaria Municipiului Bucuresti, ArCub si Liga Studentilor Independenti.

Printre piesele care au avut reprezentatie nocturna s-au numarat "Comedia norilor" la Teatrul National Bucuresti, "Ionesco 5 piese scurte" la Odeon, "Sunt un orb" si "Fitness" la Teatrul de Comedie, "Poimaine alaltaieri" la Teatrul Mic, "Ma tot duc" la Teatrul Foarte Mic, "Capra sau cine e Sylvia?" la Teatrul Act, "Undo 90" si "Sta sa ploua" la Green Hours, "Hangita" la Teatrul Nottara" si "Cum m-am lasat" la Teatrul Metropolis.

Au mai fost prezentate "Trei nopti cu Madox" (Teatrul Montage la Galerie), "Un cuplu ciudat" (La Scena), "Lulu's Room", "Dance a playful Body" si "Stage Psychosis" (Centrul National al Dansului).


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.