Motivul? Facturile neplatite catre constructori, care se ridica la 32,6 milioane euro, a declarat ieri, in cadrul summit-ului Zilele Feroviare, subsecretarul de stat din MTI, Constantin Axinia.
"Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, a vorbit zilele acestea cu ministrul finantelor, Gheorghe Pogea, si i-a cerut 3,5% din PIB pentru material rulant si infrastructura cailor ferate. Pe tronsonul de cale ferata Bucuresti - Constanta, avem facturi neplatite catre constructori, in 2009, de 32,6 milioane euro. Constructorii mi-au notificat cu ceva timp in urma ca au incetinit lucrarile", a declarat Axinia.
Acesta a mai precizat faptul ca, din cauza acestor intarzieri, lucrarile pe tronsoanele Fundulea-Fetesti si Fetesti-Constanta vor fi terminate in 2010.

Lucrarile de reabilitare a liniei de cale ferata Bucuresti - Constanta se desfasoara pe trei tronsoane. Reabilitarea tronsonului Bucuresti Nord - Baneasa, inceputa in 2006, a fost finalizata anul trecut. Pe relatia Fetesti - Constanta, reabilitarea liniilor de cale ferata era realizata in proportie de 80%, in iulie. Valoarea totala a contractului este de 453,69 milioane euro, cu finantare din partea Bancii Japoniei pentru Cooperare Internationala (165 milioane euro) si din partea Guvernul Romaniei, precum si imprumuturi suplimentare (288,69 milioane euro), relateaza NewsIn.

Pe sectia de circulatie Bucuresti Baneasa - Fundulea si Fundulea - Lehliu - Fetesti, lucrarile erau realizate in iulie in proportie de 45% si se estima finalizarea acestora in 2010. Valoare totala a lucrarilor este de 366 milioane euro din finantare ISPA (231,7 mil euro) si de la Guvernul Romaniei (134,3 mil euro).

In urma finalizarii lucrarilor de reabilitare pe tronsonul Bucuresti - Constanta, trenurile vor circula cu o viteza de 140-160 km/h in functie de rangul trenului si de dotarea tehnica a materialului rulant si vor ajunge la destinatie in cel mult doua ore si 20 de minute.

Linia de cale ferata Bucuresti - Constanta face parte din coridorul de transport IV pan-european. Teritoriul Romaniei este strabatut de trei dintre coridoarele pan-europene de transport: coridorul IV Berlin/Nürnberg - Praga - Budapesta - Constanta / Salonic /Istanbul; coridorul VII Dunarea; coridorul IX Helsinki - St. Petersburg - Moscova/ Pskov - Kiev - Liubashevska - Chisinau - Bucuresti - Dimitrovgrad - Alexandropolis.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.