Miza reformei din invatamant este aceea a calitatii actului educational, pe langa aspectele tehnice privind organizarea si desfasurarea examenelor, vocatia si gradul de pregatire ale dascalilor fiind cruciale, spune Ecaterina Andronescu.
Ministrul Educatiei considera izolate cazurile de profesori nepregatiti, dar admite ca de calitatea cadrului didactic depind performantele scolare, Andronescu fiind transanta in ceea ce-i priveste pe dascalii slab pregatiti: "Asemenea oameni nu ar trebui sa ramana in sistem".

Potrivit NewsIn, in ceea ce priveste continutul propiu-zis al reformei, Andronescu spune ca noua lege a educatiei contine prevederi care il vizeaza strict pe dascal, a carui formare trebuie sa fie continua si care va intra, de acum inainte, mult mai greu in sistem, criteriul fiind dublu: cel al bagajului de cunostinte, dar si vocatia de mentor. Astfel, noua lege prevede ca, dupa absolvirea studiilor, cadrul didactic sa nu intre direct la catedra, ci sa treaca printr-un an intermediar, un an in care va fi sub indrumarea unui mentor si la finele caruia va sustine un nou examen.

Acest examen va avea o prima proba eliminatorie, prin care i se testeaza abilitatile de pedagog, dupa care va sustine o proba teoretica.

Astfel, spune Ecaterina Andronescu, selectia va fi mult mai temeinica, iar profesorii vor fi stimulati sa se auto-formeze.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.