Social 27 August 2009 14:48
Romanii cheltuie in medie 70-80 de lei pe luna pentru serviciile de telefonie-internet-televiziune, de aproape patru ori mai putin decat sumele alocate in statele din Europa de Vest, unde acestea se incadreaza intre 60 si 80 de euro, potrivit unui studiu al companiei Digital Cable System (DCS).
"Romanii cheltuie in medie 70-80 lei pe luna pentru servicii de telefonie-Internet-televiziune, adica aproximativ 8% din bugetul mediu al unei familii. Aceasta suma este mult mai mica decat cea cheltuita in statele din vestul Europei, unde aceasta se incadreaza intr-un interval cuprins intre 60 si 80 de euro", se arata intr-un studiu.

Chiar daca rata de penetrare a telefoniei mobile a depasit procentul de 100%, piata serviciilor de telefonie-Internet-televiziune reprezinta in continuare un potential de dezvoltare, considera Dinu Malacopol, CEO al DCS.

"Romania ramane in continuare o piata guvernata de pret, pentru toate categoriile de servicii si produse de telecomunicatii. Cu toate acestea, in ultimul an, putem observa o crestere a asteptarilor clientilor privind calitatea serviciilor si caracteristicilor acestora. Desi cu un grad de penetrare de peste 100%, in cazul unor anumite tipuri de servicii (cum este spre exemplu telefonia mobila), piata din Romania mai are inca un potential de crestere crescut pe servicii de telefonie-Internet-televiziune", a spus Malacopol, potrivit NewsIn.

Conform datelor obtinute de DCS, la ora actuala cel putin 60% dintre gospodariile din Romania au televiziune prin cablu sau satelit, 25% folosesc servicii de internet, iar procentul celor care dispun de un post de telefonie fixa este tot de aproximativ 25%.

"Dintre aceste tipuri de servicii, Internetul are chiar si in contextul actual cel mai mare potential de crestere, cu rate de peste 10% anual", se mai arata in studiul DCS.

De asemenea, compania Digital Cable Systems estimeaza ca serviciile de tip 3P vor avea o crestere de cel putin 10%, ducand astfel la sfarsitul lui 2009 la o crestere a ponderii pachetelor integrate in totalul serviciilor de telecomunicatii oferite de catre companiile prezente pe piata din Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.