Social 21 August 2009 18:36
Ministerul Educatiei va modifica, prin ordin de ministru, examenul de admitere la liceu, prin inlocuirea tezelor unice cu o singura evaluare scrisa de tip international, care va include intrebari din mai multe materii, a anuntat secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar, Adriana Pana.
"La sfarsitul anului scolar 2009-2010, admiterea la liceu se va face tinand cont de media notelor obtinute in gimnaziu, care va avea o pondere de 50%, de media la tezele unice date in clasa a VII-a, care va avea pondere 25%, si de nota la evaluarea de tip international, tot cu pondere 25%. Din anul scolar 2010-2011, media notelor obtinute in gimnaziu va avea pondere 50%, iar evaluarea de tip international, tot 50%", a precizat Pana.

Reprezentantii ministerului au mai spus ca, deocamdata, nu a fost definitivata lista disciplinelor din care vor fi selectate intrebari pentru evaluarea scrisa, arata NewsIn.

Modalitatea de admitere la liceu este una dintre problemele care diferentiaza propunerile ministerului de cele incluse in proiectul Comisiei prezidentiale conduse de Mircea Miclea. Comisia propune ca liceele sa poata organiza examen de admitere, in locul intrarii in clasa a IX-a pe baza notelor din gimnaziu si a unor teste irelevante din punct de vedere al notarii. O propunere sanatoasa si eficienta, dupa cum se pronunta si sindicatele, si profesorii.

In privinta tezelor unice, care vor disparea oricum de la admiterea la liceu, acestea au fost introduse la initiativa unui fost ministru al Educatiei, Mihail Hardau, iar primii care le-au experimentat au fost elevii claselor a VII-a din anul scolar 2006-2007. Atunci, sub forma de proiect-pilot, tezele au durat 50 de minute si au fost simple lucrari semestriale de clasa. Din anul scolar 2007-2008, aceste examene au devenit, oficial, criteriu de admitere la liceu.

Majoritatea cadrelor didactice sunt de acord cu renuntarea la tezele cu subiect unic. Peste 66% dintre profesori cred ca rezultatele de la tezele unice, care se iau in calcul la admiterea in liceu, nu reflecta pregatirea elevilor, pentru ca exista multe nereguli la supravegherea examenului si la corectarea lucrarilor, potrivit un sondaj al companiei de soft educational Intuitext.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.