Vanzarile de bunuri de folosinaa indelungata au scazut in prima jumatate a anului cu peste 40%, fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la valoarea de 664 de milioane de euro, in timp ce incetinirea economica are in continuare un impact major asupra cererii consumatorilor pentru electrocasnicele mari, se arata intr-un studiu al companiei de cercetare GfK Romania.
Performanta negativa a sectorului este alimentata de cererea slaba pentru aproximativ toate categoriile de produse importante. Produsele care au avut cel mai mult de suferit sunt aparatele de ras si epilat, aspiratoarele si aparatele pentru prepararea alimentelor, care reprezinta aproximativ 75% din valoarea totala.
In al doilea trimestru al anului 2009, vanzarile produselor electronice de folosinta indelungata au scazut accentuat, cu aproximativ 50%, ajungand la un total de 52 milioane de euro. Piata foto a inregistrat, de asemenea, cifre negative. Cu o scadere accentuata, de aproximativ 44% fata de trimestrul corespunzator al anului precedent, acest sector a atins o cifra totala de 9 miioane de euro.
IT: Monitoarele si desktop-urile in scadere accentuata
Sectorul IT din Romania a avut o scadere accentuata de 59,2% in al doilea trimestru al anului, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, atingand valoarea de 87 milioane de euro. Acest fapt a fost cauzat de o importanta scadere in volum si, partial, de scaderea pretului mediu, in special pentru laptop-uri, luand in considerare faptul ca a crescut cota de netbook-uri in cadrul laptop-urilor, dar si faptul ca pretul lor este semnificativ mai mic decat cel al notebook-urilor traditionale. Cele mai afectate de criza au fost calculatoarele desktop si monitoarele.
Echipamentele de birou: Sectorul cel mai afectat de scaderea generala
Sectorul echipamentelor de birou a continuat sa inregistreze o scadere acuta (58,5%) in al doilea trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008, atingand o valoare de 10 milioane euro. Imprimantele si multifunctionalele au prezentat o tendinta de descrestere in vanzari, cauzata de nivelul scazut al dorintei consumatorilor de a cheltui.
Piata totala de bunuri electrice monitorizata de GfK TEMAX a fost de 308 milioane euro in al doilea trimestru al acestui an, inregistrand o scadere accentuata in valoare de 46,8%, comparativ cu aceeasi perioada din 2008.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Marcel Ciolacu, susținător al Gabrielei Firea la PMB: Gabi, îți promit că îți...
Sursa: wall-street.ro