Social 18 August 2009 15:46
Preturile percepute de hotelieri variaza intre 159 de lei, pentru un sejur de sase nopti la un hotel de o stea, si 495 de lei, la cinci stele.
Asociatia pentru promovarea si dezvoltarea turismului Litoral - Delta Dunarii a lansat oficial, astazi, programul "Litoralul pentru toti", care include pentru prima data hoteluri de cinci stele

Potrivit secretarului asociatiei, Cristina Frecea, editia din acest an va incepe la data de 1 septembrie si se va incheia pe 18 octombrie. Pana in prezent, s-au inscris in program circa 30 de hoteluri, iar organizatorii spun ca in urmatoarele zile numarul lor va creste.

Noutatea acestui an o constituie faptul ca s-au inscris si hoteluri de categorie superioara. Astfel, pe lista figureaza chiar si un hotel de cinci stele, din statiunea Saturn, dar si multe unitati de cazare de patru stele. Nu lipsesc insa hotelurile de o stea.

Potrivit lui Nicolae Bucovala, presedintele Asociatiei Patronale Mamaia, preturile includ atat micul dejun, cat si comisionul de 10% pe care hotelierii in platesc agentiilor de turism. "Fata de editia din mai a programului, preturile sunt chiar mai mici. La un hotel de trei stele, de exemplu, in mai sejurul a costat 350 de lei, iar acum este 339 de lei", a precizat acesta.

Ciprian Barhalescu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turims regiunea Sud Est, a precizat ca "Litoralul pentru toti" nu este un program social, ci unu special, facut de hotelierii de pe litoral, ce se adreseaza atat persoanelor cu posibilitati materiale reduse, cat si celor cu o situatie materiala mai buna.

Hotelierii: Autoritatile nu ne ajuta cu nimic in derularea acestui program

"Am lansat programul pentru a da posibilitatea paturilor defavorizate, celor cu venituri mici, de a-si petrece un concediu la mare. Fara un ajutor din partea ministerului, Guvernului, Ministerului Muncii acordat pensionarilor care isi petrec sejurul in extrasezon, un ajutor de masa, de 20 lei pe zi, parca programul nu este complet. Marea majoritate vin la un hotel de 2,3 stele, iar in restul zilei restaurantele sunt goale pentru ca nu au posilibtate. Merg la hypermarketuri iar noi avem cheltuieli foarte mari cu utilitatile", a precizat Bucovala.

Reprezentantul hotelierilor din Mamaia a adaugat ca nicunul dintre organismele din tara nu participa cu nimic la program. "Nu avem pe aceasta perioada a programului nicio scadere de pret la nicio utilitate, fie ca e gaz, ca e apa, ca sunt resturi menajere, mergem cu aceleasi preturi pe care le-am avut si in varf de sezon. La alimente nu mai poate fi vorba nicio scadere. Vreau sa scot in evidenta faptul ca acest program se lanseaza numai si numai cu eforturile hotelierilor si agentiilor de turism, in rest nu avem niciun ajutor nici macar din partea Ministerului Turismului. Singurul ajutor pe care il cerem si simtim nevoia unui ajutor din partea ministerului in sensul de a promova cat mai rapid si agresiv acest program pentru ca el sa poata functiona cu adevarat", a conchis acesta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.