Social 9 Iulie 2009 16:25
Organizatia ecologista Mare Nostrum a lansat, in luna iulie, campania Litoral Curat 2009, in cadrul proiectului, aflat la a cincea editie, vor fi stranse gunoaiele de pe plaje si vor fi desfasurate actiuni de constientizare a turistilor.
Actiunea se va desfasura in toate statiunile litoralului romanesc in intervalul iulie-septembrie. In perioada 2005-2008, prin aceasta campanie au fost colectate peste 100 de tone de materiale reciclabile (hartie, carton si plastic), informeaza NewsIn.

Timp de 12 saptamani, Caravana “Litoral Curat”, impreuna cu voluntarii Mare Nostrum vor vizita statiunile de pe litoral, in zilele de vineri, sambata si duminica ale fiecarei saptamani, pentru a indemna turistii sa pastreze plaja curata sub sloganul “Da la cos“, dar si pentru a monitoriza atent locatiile arondate operatorilor de plaja.

Editia de anul acesta a proiectului “Litoral curat” continua activitatile de colectare selectiva si reciclare a deseurilor (prin cele 490 de module instalate de Vodafone Romania pe plajele de pe litoralul romanesc) si comunica cu turistii pe trei directii: prin distribuirea de materiale informative in benzinariile Petrom, prin Centrul de Informare Mare Nostrum (care va functiona 3 zile pe saptamana), dar si prin concursuri radio-TV.

“In fiecare zi de campanie suntem pe alt sector de plaja, unde intram in contact cu serii diferite de turisti. In acest fel, pe langa indemnul catre turisti de a pastra plaja curata, transmitem mesaje care vor ajunge ulterior in toata tara. De altfel, in fiecare an de campanie am avut ocazia sa vorbim si sa informam un numar impresionant de turisti. De mentionat este si faptul ca partenerii nostri au inteles importanta acestui efort si de aceea ne-au sustinut in fiecare an”, a declarat Mihaela Candea, director executiv, ONG Mare Nostrum.

Proiectul “Litoral Curat 2009” implica activ si operatorii de plaja. Acestia vor fi stimulati sa intre in competitia “Plaja mea e mai curata!”, actiune in urma careia portiunile de plaja cele mai curate si atractive din punctul de vedere al facilitatilor vor fi “recompensate” prin stelute.
Potrivit reprezentantilor Mare Nostrum, pana la acest moment, realizarile campaniei “Litoral Curat” se concretizeaza in 133.000 de persoane informate; 119 zile de campanie; 494 de concursuri; 117 tone de material reciclabil colectat.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.