Campania electorala pe posturile de radio si televiziune a inceput pe 8 mai, la ora 00.00, si s-a incheiat pe 6 iunie, la ora 7.00.
In spotul Ministerului Tineretului si Sportului, ministrul de resort, Monica Iacob Ridzi, aparea alaturi de cantaretul Dan Bittman si de actrita Maria Dinulescu. Protagonistii spotului prezentau la unison mesajul "De 2 Mai, de ori mai tanar", pe data cu pricina fiind sarbatorita Ziua Tineretului.
Membrii CNA au decis ca spotul ar fi publicitate electorala dupa trei ore de dezbateri aprinse, care au pornit de la o sesizare formulata de jurnalistul Catalin Tolontan, redactor-sef al cotidianului Gazeta Sporturilor.
Intrebat despre motivul pentru care s-a considerat ca Monica Iacob Ridzi apare in spot ca om politic, si nu ca demnitar sau simplu cetatean, vicepresedintele CNA, Ioan Onisei, a spus ca, in cadrul discutiei, el a semnalat dificultatea de a delimita acest lucru, dar ca, in final, consiliul a votat in unanimitate pentru somarea tuturor televiziunilor care au difuzat spotul.
"Este foarte greu sa desparti granita intre un om politic si omul normal. Sigur, doamna Ridzi nu a candidat la alegerile europarlamentare, insa colegii mei au apreciat ca acest spot putea sa aiba cumva si caracter de promovare a unui om politic. Intr-adevar, spotul are un aer tineresc si prezinta, pe un fond muzical, pe Dan Bitman si pe Maria Dinulescu, alaturi de Monica Iacob Ridzi, insa consiliul s-a referit doar la aplicarea dispozitiilor articolului 15 din Cod, in sensul ca a considerat in majoritate ca ar fi spot de promovare a unui om politic", a declarat, pentru NewsIn, Onisei.
In opinia presedintelui CNA, Rasvan Popescu, somatiile pentru difuzarea spotului au fost dictate strict pentru incalcarea articolului ce interzice publicitatea electorala in afara campaniei. "CNA a adoptat o pozitie de pricipiu conform careia nicio autoritate publica, potrivit legii, nu poate interfera in niciun fel, nu poate avea niciun fel de ingerita in politica editoriala a unui post de televiziune sau de radio, aceasta cu atat mai mult cu cat exista interdictii speciale privind orice forma de sponsorizare a stirilor. Mai departe, in acelasi timp, CNA a constatat ca s-au difuzat spoturi de promovare a actiunilor Ministerului Tineretului si Sportului in care se incalca articolul 155 din Codul audiovizualului, care interzice promovarea unui om politic in afara campaniei electorale. In baza acestui articol au fost somate posturile care au difuzat spotul publicitar al acestui minister in calupurile lor publicitare", a subliniat Popescu.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro