Social 27 Mai 2009 03:35
Un proiect al Societatii Academice din Romania isi propune schimbarea modului greoi de predare a stiintelor exacte in Romania dupa modelul Statelor Unite, unde se pune mai mult accentul pe o gandire critica si pe elemente care pot fi folosite in viata de zi cu zi.

Rezultatele slabe ale sistemului educational din Romania ar necesita o reformare a programei scolare, mai ales la disciplinele exacte, arata o analiza prezentata ieri de Societatea Academica din Romania (SAR). Potrivit responsabilului acestui proiect, Cristian Hatu, in ceea ce priveste predarea matematicii si a stiintelor, in Romania, spre deosebire de Statele Unite, "nu se dezvolta gandirea critica, ci mai mult o gandire tehnica si greoaie".


Unele studii arata ca din cauza nivelului de abstractizare foarte mare si a exemplelor care raman tot in sfera matematicii si a fizicii, aproape 80% din continutul din manual se pierde. Pe de alta parte, potrivit documentului SAR, in Statele Unite se pune accentul pe ideea ca un elev, indiferent daca stie sau nu subiectul unui enunt, ar trebui sa il poata evalua tinand cont de mai multi factori: daca au fost prezentate sau nu dovezile insotitoare, limbajul utilizat si structura logica a argumentarii. Astfel, elevii pot folosi modul de a rezolva aceste probleme si in situatiile din viata de zi cu zi.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.