"In contract, proiectantul a prevazut ca pentru sapaturile la o adancime mai mare de cinci metri sa fie prevazuti dulapi metalici sau din lemn, care sunt pusi in interior pentru a preveni surparea malului. Este posibil ca firma Marconstruct sa nu fi respectat prevederile proiectului. In planul de securitate si protectie a muncii, in cazul relocarilor retelelor de apa si canal, este stipulata protejarea malurilor cu pereti de sustinere, insa planul de securitate conform HG 300 privind securitatea pe santier se pare ca nu a fost respectat" au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Oficiali ai Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 1au declarat ca procurorii verifica imprejurarile in care a avut loc accidentul de munca de la pasajul Baneasa, dosarul fiind in faza actelor premergatoare. Potrivit surselor, procurorii fac cercetari sub aspectul savarsirii infractiunilor prevazute de articolul 178 din Codul Penal, adica ucidere din culpa, precum si sub aspectul savarsirii infractiunilor prevazute de articolele 37 si 38 din Legea 319/2006 a securitatii si sigurantei in munca.
Concret, anchetatorii verifica daca persoanele responsabile au luat toate masurile legale pentru siguranta in munca, precum si daca au fost respectate de obligatiile si masurile stabilite cu privire la securitatea si sanatatea in munca.
Primul muncitor scos de sub malul care s-a prabusit la pasajul Baneasa, la cateva minute dupa accident, a fost transportat la Spitalul Elias din Bucuresti, in stare de soc. Barbatul a fost externat sambata si se afla in afara oricarui pericol.
Al doilea muncitor a fost descoperit in jurul orei 24.00, fara viata, insa, dupa ce a murit, vineri, in jurul orei 21.00. Al treilea, gasit tot mort, a fost scos de sub mal, sambata, in jurul orei 03.00. Cadavrul ultimului muncitor a fost scos sambata, in jurul orei 07.00, la aproape 13 ore de la surparea malului, bilantul mortilor ajungand la trei.
Muncitorii prinsi sub pamant in timp ce lucrau la pasajul Baneasa sunt angajatii unei firme subcontractoare a constructorului pasajului, firma portugheza Lena, a declarat, pentru NewsIn, Adrian Ionescu, director in Ministerul Transporturilor.
La realizarea pasajului Baneasa lucreaza aproximativ 300 de muncitori.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Italienii vor să limiteze numărul de turiști în ariile sale naturale: ce...
Sursa: wall-street.ro