Social 4 Mai 2009 17:47
Pachetul legislativ propus de Comisia prezidentiala pe invatamant, condusa de Mircea Miclea, prevede pentru invatamantul preuniversitar ca admiterea sa fie organizata de licee, iar la finalul fiecarui ciclu scolar sa fie sustinute evaluari, inclusiv dupa terminarea gradinitei.

Noua lege a invatamantului ar putea aduce, astfel, revenirea la admiterea in liceu in baza rezultatelor la examene organizate de fiecare liceu in parte. In prezent, elevii sunt admisi la liceu fara examen, tinandu-se cont de media generala a notelor obtinute la tezele cu subiect unic, care are o pondere de 50 la suta din nota finala, si de media generala de absolvire a claselor V-VIII, care are tot o pondere de 50 la suta.

Tezele cu subiect unic sunt initiativa unui fost ministru al Educatiei, Mihail Hardau, iar primii care le-au experimentat au fost elevii claselor a VII-a din anul scolar 2006-2007. Atunci, sub forma de proiect-pilot, tezele au durat 50 de minute si au fost simple lucrari semestriale de clasa. Din anul scolar 2007-2008, aceste examene au devenit, oficial, criteriu de admitere la liceu.

Potrivit propunerilor legislative ale comisiei, elevii ar putea fi evaluati dupa terminarea fiecarui ciclu curricular. "La finalul invatamantului prescolar se face evaluarea competentelor cognitive, emotionale si sociale si se stabilesc planurile de interventie remediala. La finalul clasei a II-a se evalueaza, la nivelul fiecarei scoli, masura in care elevii au dobandit scris-cititul si matematica si se stabilesc planurile individualizate de invatare pe care invatatorii le pun in aplicare pana in clasa a IV-a. Se creeaza Portofoliul de educatie al elevului si se face un raport detaliat catre parinti. La finalul clasei a IV-a, pe un esantion reprezentativ, se realizeaza o evaluare din partea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii pentru a diagnostica performantele invatamantului primar, prin probe similare testelor internationale curente. La finalul clasei a VI-a fiecare scoala isi evalueaza elevii pentru a realiza, apoi, cu ei o invatare individualizata si pentru a avea baza de orientare spre un anumit tip de liceu. La finalul clasei a IX-a a invatamantului obligatoriu se evalueaza la nivel national gradul de achizitie a competentelor de baza prin teste de tip PISA si calificative", se scrie in proiectul pachetului legislativ.

Comisia condusa de Miclea mai propune ca bacalaureatul sa fie organizat in functie de profilurile liceelor.

In ceea ce priveste modalitatea de predare si programa scolara, se propune ca 30% dintre ore sa fie decise la nivelul fiecarei scoli, iar fiecare profesor sa aiba la dispozitie 25% din orele alocate disciplinei proprii, pentru a adapta predarea la caracteristicile elevilor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.