Catedrele Universitatii Bucuresti stau probabil cel mai prost in fata colegilor europeni la capitolul productie. Rarele studii publicate sunt de cele mai multe ori la nivelul unor simple cursuri, motiv pentru care studentii sunt adesea obligati sa le cumpere pentru a intra in examene, dar fara vreo contributie esentiala in domeniul respectiv. Putinele lucrari valoroase sunt nepromovate si publicate la edituri obscure in conditii proaste. Un caz fericit din zona academica este studiul profesorului Septimiu Chelcea, coordonator al volumului “Rusinea si vinovatia in spatiul public. Pentru o sociologie a emotiilor”, la care a lucrat cu o intreaga echipa. Studiul stabileste bazele sociologiei emotiilor, orienteaza discursul catre problematica emotiilor negative in spatiul public, si isi ilustreaza teoria pornind de la cateva studii efectuate asupra problemei plagiatului in mediul universitar.
Studiul porneste de la explicatii teoretice in ceea ce priveste apoaritia si gestionarea emotiilor in spatiul public si felul in care acestea contribuie la conturarea unei societati cu aplicatie in mediul universitar romanesc, dominat de frauda intelectuala, superficialitate si mimetism, dublate si de alte pacate: “Unii dintre cei cu functii administrative sau cu grade didactice mai inalte, profesori, conducatori de doctorat etc., fura munca preparatorilor, a asistentilor, chiar a doctoranzilor sau a studentilor, semnand ca prim-autori la studiile si cartile la care nu au nici o contributie sau au doar meritul de a da indicatii”, subliniaza studiul.
Felul in care o astfel de carte este lansata pe piata arata insa alte probleme ale mediului universitar roman si anume o amortire intr-un discurs din secolul trecut, plin de praf si complet lipsit de orice strategie de captatie.
Evenimentul s-a petrecut intr-o atmosfera academic elitista, in Sala Consiliului a facultatii de Sociologie, cu invitatii de onoare la catedra si discursuri old school. Daca universitarii de marca pot tine discursuri extrem de incitante despre domeniul lor de activitate, un exemplu fiind TED, o asociatie care aduna astfel de minti, fiecare participant tinand adevarate show-uri de prezentare a unor idei riguroase, academice, subiectul preferat al universitarilor romani este propria persoana. Oricine are de spus ceva despre domeniul sau incepe prin ample si stufoase introduceri anecdotice pornind de la propia persoana si se termina cu nelipsitele cuvinte de laudatio la adresa autorului, intr-un stil foarte conventional.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
30 Noiembrie: Ziua în care toamna își ia rămas bun. Venus în Săgetător...
Sursa: kudika.ro