In timp de consumatorii din Europa de Vest s-au orientat anul trecut spre produse mai ieftine, cei din Europa de Est au ales sa cumpere volume mai mari si produse mai scumpe, arata un studiu comparativ intre tarile europene privind schimbarile de comportament ale consumatorului in vremuri de criza realizat de compania GfK in februarie 2009.
GfK a ales pentru comparatie doua categorii de tari ale Europei - pe de o parte, Franta, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie - iar pe de alta parte, tari mai apropiate de Romania, precum Polonia si Rusia.
Dintre tarile Europei de Vest analizate, cea care a cunoscut cea mai mare rata a inflatiei la alimente este Marea Britanie (9,3%). Aici, consumatorii nu au absorbit in totalitate cresterea preturilor si au cheltuit doar cu 6,3% mai mult din buzunar pentru astfel de produse, sporindu-si totodata volumul de produse cumparat cu 1% si trecand in acelasi timp la marci mai ieftine.
Asadar, consumatorii din Marea Britanie, confruntati cu preturi mai mari, si-au mentinut nivelul consumului, dar cumparand produse mai ieftine. La fel au reactionat si italienii si nemtii, care au preferat sa cumpere in continuare, dar au ales produse cu pret mai mic. In Franta si Olanda, consumul a fost redus, totodata trecandu-se si la produse mai ieftine.
Situatia din Polonia si Rusia este diferita. Polonezii au decis sa cumpere volume mai mari si au preferat produse mai scumpe. Prin analogie, consumatorii romani au “inghitit” preturile mai mari, au cumparat putin mai mult si au trecut la produse ceva mai scumpe in prima parte a anului trecut, cand insa efectele crizei in consumul de bunuri de larg consum nu erau inca simtite pe piata locala.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro