Daca pana anul trecut apetenta romanilor pentru consum si expansiunea fara precedent a centrelor comerciale au sustinut dezvoltarea comertului de textile-incaltaminte, pentru 2009 jucatorii din piata se asteapta la o stagnare.
Vanzarile totale pe piata de profil au fost estimate la peste doua miliarde de euro pentru anul 2008, insa pentru anul 2009 comerciantii se asteapta la stagnare.

Dupa valul de extinderi de magazine si afluxul marcilor straine, comerciantii de produse textile pentru segmentul mediu si lux au stopat deocamdata proiectele noi, concentrandu-se mai mult asupra eficientizarii magazinelor existente. Dupa ce au inregistrat rezultate sub asteptari in ultimele luni ale anului 2008, multi comercianti isi reorganizeaza retelele de magazine, urmand sa le inchida pe cele neprofitabile. "Anul acesta vom mai deschide magazine, insa investitiile noi se vor limita la capacitatea noastra de a le finanta. Prioritate vor avea proiectele si magazinele cu un grad cert de profitabilitate", ne-a declarat Ramona Stanciulescu, sefa Rafar, divizia de magazine de haine si marochinarie a grupului RTC, cunoscut pentru activitatea de distributie de birotica. Vanzarile au scazut cu 20-30% in luna decembrie fata de octombrie 2008, iar in luna noiembrie au stagnat, ne-a declarat Gabriela Oude Vrielink, administratorul companiei Elle. "Criza economica ne-a pus pe ganduri. Pentru o companie nou-intrata in piata se anunta un an dificil, insa criza financiara ne-a dat planurile peste cap. Nu avem certitudinea ca vom continua extinderea conform planificarilor initiale, chiar daca vanzarile au crescut usor in luna ianuarie", spune reprezentanta companiei Elle, care a deschis primul magazin sub brandul Elle in Baneasa Shopping City.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.