La fiecare suta de kilometri parcursi, un tren de calatori a intarziat aproape doua minute. CFR va incepe sa plateasca despagubiri calatorilor, dar abia din 2012.

Absenta banilor pentru repararea caii ferate de la bugetul de stat si directionarea banilor catre masurile aducatoare de voturi au adus in colaps in ultimii ani calea ferata. Contractul de activitate al societatii CFR SA, aprobat de Guvern saptamana trecuta, publicat in Monitorul Oficial, dezvaluie starea precara a caii ferate.

Potrivit contractului de activitate pe perioada 2008-2011, in primul din acesti ani, volumul intarzierilor a fost de „1,9 minute la o suta tren-kilometru“. In termeni simpli, aceasta inseamna ca un tren care a parcurs o suta de kilometri a inregistrat in medie o intarziere de 1,9 minute. Insumat la totalul traficului feroviar de persoane, de 68,22 milioane tren-kilometru, rezulta ca trenurile de calatori au insumat in 2008 o intarziere de 900 de zile.

Potrivit contractului, trenurile nu mai pot circula la viteza la care a fost proiectata calea ferata inainte de 1990. Daca viteza medie proiectata este de 90,99 kilometri la ora, in practica se circula cu 73,37 kilometri la ora. Caile ferate in Romania sunt clasificate in patru grupe in functie de viteza de circulatie permisa, cea maxima fiind grupa A cu viteze intre 120 si 200 de kilometri la ora. Aceasta poate fi atinsa doar pe aproape 1% din lungimea caii ferate, adica pe cei 90 de kilometri care despart Bucurestiul de Campina. Cele mai multe tronsoane, reprezentand diferenta pana la cei aproximativ 10.000 de kilometri, sunt incluse in clasa C cu viteze intre 60 si 100 de kilometri la ora. Nu lipsesc tronsoanele pe care viteza maxima e limitata la 60 de kilometri la ora.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.