Pentru a-si tine stocurile in frau, comerciantii de articole vestimentare si incaltaminte fac reduceri peste reduceri sub titulatura de „promotii“. De abia pe 15 ianuarie incepe oficial perioada de soldare.

Mai sunt doar doua zile pana cand, in mod oficial, comerciantii pot intra in perioada de soldare si implicit isi pot reduce preturile pentru a scapa de stocuri. Cei care au colindat in aceasta perioada magazinele au constatat ca reducerile s-au instalat insa de ceva vreme. In vitrinele majoritatii magazinelor din marile centre comerciale sunt afisate deja minusuri de pana la 70% aplicate la preturile produselor. Este vorba despre promotii pe perioade limitate de timp sau pur si simplu in limita stocurilor disponibile. Incepand cu 15 ianuarie, avantajul clientilor ar putea fi si mai mare, in functie de stocurile nevandute ale retailerilor.

Aceasta in conditiile in care, potrivit Legii 650/2002, comerciantii pot incepe prima perioada de soldare din an, cea pentru produsele toamna-iarna.

Pentru a putea practica acest tip de vanzare, definit ca „orice vanzare insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea de soldare/soldari/solduri“ si care, prin reducerea de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a stocurilor de marfuri sezoniere“, comerciantii sunt obligati sa notifice primariile.

Vanzarile promotionale pot fi aplicate insa pe toata perioada anului si depind doar de intentia retailerilor de a promova anumite produse. De asemenea, in cazul vanzarilor promotionale, nu este nevoie de a anunta in prealabil autoritatile locale.

„Noi avem vanzari promotionale tot timpul anului. Este un mecanism folosit de toti comerciantii pentru a impulsiona vanzarile pe anumite categorii de produse, in anumite perioade“, ne-a declarat Catalin Alexandrescu, director comercial al lantului TinaR. Potrivit acestuia, in momentul de fata, in unitatile TinaR reducerile variaza intre 30 si 70% si este posibil ca, pe viitor, avantajul clientului sa creasca. „Reducerile pot fi si mai mari, dar nu pot depasi pretul de cost al produsului respectiv“, mai spune Alexandrescu.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.