In perioada 5-10 mai 2005, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor a realizat un sondaj cu tema "Consumatorii si leul greu". Prin acesta, s-a urmarit sa se cunoasca opiniile si asteptarile consumatorilor fata de introducerea noii monede, aprecierea nivelului de cunoastere al consumatorilor privind aspectele legate de subdiviziunea leului greu si conversia dintre leul greu si cel vechi.
Un alt obiectiv al sondajului realizat in Bucuresti, pe un esantion de 150 de respondenti, a fost reliefarea problemelor percepute de catre consumatori ca fiind importante, in corelatie cu introducerea si utilizarea in paralel a leului vechi cu cel nou. Desi 76% din consumatori prefera sa primeasca restul doar in leul greu, 82% dintre respondenti au intampinat dificultati in conversia dintre leul nou si cel vechi. Potrivit aceluiasi studiu, 32% au gresit la exprimarea in bani a sumei de 0,5 lei (jumatate fiind persoane tinere), iar 27% au gresit la calcularea unui rest de 90 de bani (din nou, jumatate fiind tineri).

Dintre problemele anticipate de consumatori, 23% considera ca vor fi neplaceri cu primirea restului. In legatura cu rezultatele sondajului, Emil Bojin, expertul APC Romania, recomanda sa se acorde o atentie deosebita informarii si educarii tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani. In prisma analizarii problemelor intampinate de consumatori in urma introducerii monedei euro, Protectia Consumatorului recomanda si o cercetare privind evolutia preturilor, cu atentie speciala in domeniul serviciilor.

Sursa: Curentul.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.